سه‌شنبه 17 مهر 1403

سامانه تصمیم در چهار شهر زنجان فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه تصمیم در چهار شهر زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر سامانه تصمیم در چهار شهرستان پرجمعیت استان شامل زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره فعال است و خدمات لازم به گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه تصمیم لینک بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است که هر 2 دستگاه اطلاعات متقاضیان طلاق را در بانک اطلاعات خود ثبت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به ارتباطی که این 2 دستگاه با یکدیگر دارند، وضعیت پرونده‌ها را بررسی کرده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده را با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌کنند که در صورت سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت وارد مسیر دادگاه می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: طی سال گذشته 2 هزارو 561 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی، حقوقی مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: بر این اساس بیش از 10 درصد از خدمات تخصصی ارایه شده به زوجین متقاضی طلاق در سطح استان زنجان به سازش قطعی منجر شد که آمارها نیز از افزایش سازش زوجین متقاضی طلاق نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

محمدی افزود: با رخ دادن طلاق، دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار به وجود می‌آید و افراد متقاضی طلاق با ثبت نام در این سامانه فرصت آموختن مهارت هایی که لازمه یک زندگی موفق است را به دست می آورند، هرچند این فرصت باید در موقعیتی مناسب قبل از بروز مشکلات کسب شود.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی بعنوان یک دستگاه دولتی متولی امر کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و خدماتی را در این راستا ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: مراکز اورژانس خدمات اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات تخصصی و اورژانسی به آحاد جامعه و حمایت از افراد آسیب پذیر دارند که در این میان خط تلفنی 123 به طور تمام وقت آماده ارائه خدمات شبانه روزی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و غیره است.

*س_برچسب‌ها_س*