یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سختگیری سازمان محیط زیست در برخورد با صنایع پتروشیمی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سختگیری سازمان محیط زیست در برخورد با صنایع پتروشیمی

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نرخ تعیین آلایندگی ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده بین 0.5، یک و 1.5 تصویب شده است.

هلنا کعبی مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: واحد‌های صنعتی که حدود مجاز آلایندگی سازمان حفاظت محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، مشمول فرآیند‌های مجازاتی این سازمان می‌شوند، همچنین واحد‌هایی که در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، رفع آلایندگی و مدیریت منابع خوب کار کرده باشند در شمول صنایع سبز قرار می‌گیرند.

وی افزود: مطابق تبصره 7 ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه اقداماتی که در راستای کاهش و رفع آلایندگی انجام می‌شود با تایید سازمان حفاظت محیط زیست از جرایم و عوارض واحد‌های صنعتی کسر خواهد شد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به تازگی نرخ تعیین آلایندگی ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده بین 0.5، یک و 1.5 تصویب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.

کعبی خاطرنشان کرد: تبصره 7 این ماده به سازمان حفاظت محیط زیست اجازه می‌دهد اقداماتی را که در راستای کاهش و رفع آلایندگی انجام گرفته را تایید و هزینه‌های انجام شده در راستای این اقدامات را از جرایم و عوارض واحد‌ها کسر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست