چهارشنبه 13 تیر 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران درخصوص برخی اخبار منتشره در مورد واکسن‌های مورد پذیرش عربستان برای انجام فریضه حج توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که تهران در نظر دارد تا دور جدیدی از تلاش ها جهت میانجیگری بین مسکو و کی یف را آغاز نماید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که روابط ایران و روسیه راهبردی است و اجازه نخواهیم داد که هیچ موضوعی خلل در این روابط ایجاد کند. وی در ادامه افزود: تهران تمام تلاش خود را برای برقراری صلح میان مسکو و کی یف بکار می‌گیرد. در همین رابطه، ایران در نظر دارد دور جدیدی از تلاش‌ها برای میانجیگری بین روسیه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین با اشاره به اقدامات و سیاست های ناتو ادامه داد: ریشه اتفاقات حال حاضر، گسترش های ناتو و نادیده گرفتن ملاحظات امنیتی و سیاسی کشورهاست. ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد.

وب‌گاه گسترش

قیمت دلار متشکل امروز در مقایسه با روز قبل اندکی رشد کرد اما قیمت سکه و قیمت طلا بر مدار کاهش قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت دلار متشکل امروز در مقایسه با روز قبل اندکی رشد کرد اما قیمت سکه و قیمت طلا بر مدار کاهش قرار گرفت.

وب‌گاه عصر ایران

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: در سفر مورا به تهران مذاکرات بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران برگزار شد و او چند دور گفتگو‌های طولانی با باقری داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد کاظم آل صادق» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق، ماموریت خود را آغاز کرد. پایگاه اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد که آل صادق، ماموریت خود را به عنوان سفیر جدید ایران در عراق با حضور در محل شهادت فرماندهان پیروزی شهید فرمانده قاسم سلیمانی و شهید فرمانده ابومهدی المهندس شروع کرده است. سفیر جدید ایران با یادآوری جنایت وحشیانه و غیرقانونی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران روز دوشنبه اعلام کرد که انریکه مورا، دیپلمات اتحادیه اروپا با هدف احیای توافق هسته ای سال 2015 با ایران، این هفته به تهران سفر خواهد کرد؛ خبری که ایالات متحده از آن استقبال کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با سفر مورا ضمن حمایت از تلاش های او برای رساندن این مذاکرات به نتیجه ای موفقیت آمیز، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا پیام جدیدی برای انتقال به مورا سپرده است،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سعید خطیب زاده به فضاسازی رسانه ای پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر سه فردی که طبق ادعاهای بی پایه و اساس گفته شده با اسدالله اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران که به طور غیرقانونی در بلژیک زندانی است مرتبط بوده‌اند، واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سفر انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت پیام ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در حال رد و بدل شدن است، دستور کار گفت‌وگوها در تهران مشخص و روشن است و امیدواریم بتوانیم بعد از انجام این گفت‌وگوها نتیجه را بهتر اعلام کنیم. مورا قرار است سه‌شنبه شب وارد تهران شود و به...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر گفته یک کارشناس مسایل بین‌الملل، متاسفانه وقفه زیادی را در مذاکرات وین شاهد هستیم و سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اعلام کرد که «طولانی شدن تنفس در مذاکرات به نفع مذاکرات نیست.»

وب‌گاه خبر آنلاین

قرن نو نوشت: کوروش احمدی، دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل گفت: برداشتن سپاه از این لیست تأثیری عملی بر تحریم سپاه، اشخاص و نهادهای مرتبط با آن نخواهد داشت؛ زیرا سپاه براساس برخی ادعاهای مرتبط با حقوق بشر و تروریسم و موشکی توسط قوانین کنگره و برخی فرمان‌های اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا تحریم شده بود و برجام 94 هم موجب لغو این تحریم‌ها نشده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وبگاه شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی درباره تعاملات اخیر کشورهای عربی با ایران نوشت: از آن‌جایی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در حال از دست دادن اعتمادشان نسبت به تعهد آمریکا در قبال امنیت خود هستند، دو رقیب بزرگ منطقه‌ای سعی دارند کنترل امور را به دست خود بگیرند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیپلمات سابق ایران در سازمان ملل اظهار کرد: گزارش‌های پراکنده از مذاکرات، حاکی از این است که طی یکی دو ماه گذشته تلاش‌هایی برای یافتن یک فرمول سحرآمیز در جریان بوده و پیشنهادهایی هم مطرح شده که هنوز به جایی نرسیده است. این تلاش‌ها ظاهراً هنوز ادامه دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مذاکرات وین اگرچه متوقف شده است اما تحرکات خارج از وین با هدف تلاش برای دستیابی به توافق احیای برجام، متوقف نشده است.