شنبه 16 تیر 1403

سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران

وب‌گاه مشرق نیوز

در دیدار سفیر ایران در کابل با رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، دو طرف درخصوص مسائل مختلف از جمله نشست سیاسیون افغانستان و طالبان در تهران گفت‌وگو کردند.

وب‌گاه عصر ایران

مساله اول مربوط به تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است که طرف آمریکایی معتقد است برخی از این تحریم ها به برنامه هسته ای ارتباط ندارد و مربوط به مسائل دیگر است

خبرگزاری ایسنا

یک رسانه عربی به نقل از منابع ایرانی به آخرین تحولات مذاکرات وین پرداخت و نوشت که تنها چهار پرونده مورد اختلاف روی میز مذاکرات وین باقی مانده است.

وب‌گاه عصر ایران

سه دیپلمات ایرانی طی روزهای اخیر راهی جده شده‌اند و قرار است بعد از 6 سال، نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی فعالیت خود را مجددا در جده آغاز کند.

خبرگزاری ایسنا

انتشار خبر استقرار سه دیپلمات ایرانی در جده برای از سرگیری فعالیت نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی پس از 6 سال وقفه، مورد استقبال گسترده رسانه‌های عربی قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز شاهد کاهش قیمت دلار و قیمت سکه بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

او گفت: «زمان حساسی است، با آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین حاصل شده است. اگر به زودی به تفاهم و بازگشت به پایبندی دوجانبه [به برجام] نرسیم مجبور خواهیم شد مسیر متفاوتی را بررسی کنیم.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد تصمیم دولت پیشین آمریکا برای خروج از برجام جزو بدترین تصمیم‌های سیاست خارجی آن کشور بود.

وب‌گاه الف

سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین را می‌توان گامی در راستای تحکیم و تقویت مناسبات راهبردی دو کشور خواند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه کشورمان در حالی چین را به عنوان مقصد جدید تور دیپلماتیک خود برگزیده که گفت وگو در خصوص اجرای سند همکاری 25 ساله در اولویت قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کشورمان در حالی چین را به عنوان مقصد جدید تور دیپلماتیک خود برگزیده که گفت وگو در خصوص اجرای سند همکاری 25 ساله در اولویت قرار دارد؛ توافقی راهبردی که از عمق استراتژیک در جبهه شرقی نشان داشته و طی 9 ماه گذشته مورد هجمه و جوسازی رسانه‌های غربی قرار گرفته‌است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تهران دوشنبه میزبان نشستی بین سرپرست وزارت امور خارجه طالبان و رهبران مخالف از جمله احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی و اسماعیل خان، والی پیشین هرات بود؛ نشستی که ارزیابی‌های متفاوتی از آن ارائه شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبرگزاری جمهوری اسلامی روایت بالاترین مقام سفارت افغانستان در ایران از ملاقات احمدمسعود یکی از رهبران نیروهای مقاومت افغانستان و امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان را منتشر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست سفارت افغانستان گفت: مذاکرات سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با تعدادی از رهبران طیف های سیاسی این کشور در فضایی صمیمی و مثبت در تهران برگزار شد و طرفین بعد از گفت‌وگو با دیگر رهبران افغان درباره تداوم گفت‌وگوها تصمیم خواهند گرفت.

خبرگزاری دانا

سخنگوی وزارت خارجه چین در اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به این کشور گفت، پکن آماده تعمیق بیشتر شراکت راهبردی با تهران است.