یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - وزیر نیرو گفت: کیفیت آب خوزستان با اجرای طرح آبرسانی غدیر، در ردیف بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌های کشور قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وعده داده بود که به پاستورنشینی قناعت نخواهد کرد و اجرای این وعده را هم به فاصله دو روز از آغاز رسمی دولتش و با سفر به خوزستان تشنه و ملتهب آغاز کرد و برای سرزمین نفت با مردمانی نجیب و صبور، 34 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد.

خبرگزاری مهر

افتتاح و شروع به کار طرح‌های متعدد توسعه میادین نفتی، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمیایی و پروژه صادرات دریایی گاز مایع و انعقاد تفاهمنامه با کشور نیجریه از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی بود.

خبرگزاری مهر

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: منبع آب را در پروژه غدیر از سد کرخه به سد دز تغییر دادیم تا آب با کیفیت به خوزستان برسد. برای نقطه نقطه کشور برنامه داریم.

وب‌گاه مشرق نیوز

ابرپروژه آبرسانی غدیر از 10 سال پیش در خوزستان برای مقابله با کم‌آبی آغاز شده است و به دلیل تامین آب 26 شهر و حدود 1600 روستای استان یکی از طرح‌های عظیم در حوزه آبرسانی به شمار می‌رود.

وب‌گاه مشرق نیوز

آیت‌الله رئیسی وعده داده بود که به پاستورنشینی قناعت نخواهد کرد و اجرای این وعده را هم به فاصله 2 روز از آغاز رسمی دولت‌اش و با سفر به خوزستان تشنه و ملتهب آغاز کرد.

وب‌گاه گسترش

وضعیت مهم‌ترین سدهای تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 1400) تا 25 مردادماه به این‌گونه است که سد شمیل و نیان در هرمزگان با رشد بیش از 200 درصدی موجودی آب روبرو شده‌اند اما سد اکباتان همدان بالاترین کاهش موجودی مخزن را تجربه کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وضعیت مهم‌ترین سدهای تامین‌کننده آب شرب و کشاورزی از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 1400) تا 25 مردادماه به این‌گونه است که سد شمیل و نیان در هرمزگان با رشد بیش از 200 درصدی موجودی آب روبرو شده‌اند اما سد اکباتان همدان بالاترین کاهش موجودی مخزن را تجربه کرده است.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - حوادث طبیعی همواره در طول تاریخ رخ داده‌اند و معمولا زمانی تبدیل به خسارت و تلفات انسانی می‌شوند که در کنار و محل زندگی انسان رخ دهند. اگر زلزله‌ای در کویر رخ دهد فاجعه نمی‌شود چون جمعیت و سازه‌ای نیست، ولی اگر سیلابی در محل زندگی انسان اتفاق بیافتد، می‌تواند تبدیل به فاجعه شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مهران شفاعتی؛ طی هفته‌های اخیر بود که سیل ناگهانی در کشور جان حدود 90 نفر از هموطنانمان را گرفت و حدود 8 نفر را مفقود کرد. سیلی که نشان از مدیریت نه چندان خوب منابع آبی توسط مسئولان دولت‌ها گذشته کشور دارد. این درحالی است که در این سالها، تعداد سد‌های کشور 22 برابر شده است و عده‌ای از مدافعان سدساز‌های بی رویه، اصرار دارند که این کار مانع از تشکیل سیلاب‌های...

وب‌گاه تابناک

علی اکبر محرابیان - وزیر نیرو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به پرسش های تعدادی از خبرنگاران که پیرامون موضوعاتی همانند آخرین وضعیت طرح احیای دریاچه ارومیه، وضعیت تعرفه های برق و توسعه این صنعت و نیز بهره برداری از آب های ژرف مطرح شد، پاسخ گفت.

خبرگزاری دانشجو

محمد پورحمید؛ استاد دانشگاه و کارشناس حوزه آب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به نزدیک بودن افتتاح طرح آبرسانی غدیر گفت: مرور آرمان‌های توسعه پایدار کشور‌ها در سازمان ملل متحد بیانگر آن است که دسترسی جهان شمول و برابر به آب آشامیدنی سالم و مقرون به صرفه برای همه تا سال 2030 یکی از مهمترین بند‌های آرمان‌نامه است. این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس محیط زیست درباره میزان حقابه ایران از ارس توضیحاتی داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی بازار افغانستان را تنها راه حل مشکلات سیستان خواهند و برلزوم ساخت صنایع بزرگ در استان تاکید کرد.

خبرگزاری تسنیم

سردار محمدباقر رنجبر می‌گوید: سال 93 به مراسم اعتکاف رفت. سه روز در خانه خدا به راز و نیاز پرداخت و به نظرم در آن روزها آن چیزی را که می‌خواست دریافت کرد. مراسم اعتکاف که تمام شد، چند روز بعد به سوریه رفت و به شهادت رسید.