شنبه 22 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس حوضه رودخانه کرخه و مرزی غرب گفت: ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی اقناع‌سازی افکار عمومی را یکی از رسالت‌های خود دانسته و از شفافیت لازم برخوردار باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وضعیت موجودی آب مخازن سدهای کشور نشان می‌دهد که تنها 6 سد با رشد حجم مخزن نسبت به سال گذشته روبرو شده‌اند که در بین آنها سد شمیل و نیان با رشد 204 درصدی مقام نخست در این بخش را به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

وب‌گاه گسترش

نزدیک به یک دهه می‌شود شمار شرکت‌های دانش‌بنیانی که با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و فناوری‌های فضایی خدمات ارزنده‌ای در باب کشاورزی هوشمند، کنترل و پیش‌بینی بلایای طبیعی ارائه می‌دهند، افزایش یافته است.

وب‌گاه فرارو

یک کارشناس محیط زیست درباره معضل ریزگرد‌ها گفت: سازمان محیط زیست هم اکنون باید برخیزد، رئیس و معاونان این سازمان باید با همتایان خود در ترکیه، عراق، سوریه، کویت و درعربستان ملاقات کنند. آن‌ها باید فارغ از مسائل سیاسی بخاطر بحث‌های علمی با یکدیگر سخن بگویند و کارگروهی را شکل دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس حوضه رودخانه کرخه و مرزی غرب گفت: وضعیت بارش‌های این حوضه آبریز امسال هم مانند پارسال با کاهش شدید همراه شده است.

خبرگزاری دانا

اگرچه وجود تالاب‌ها و رودخانه‌های مختلف، خوزستان را به یکی از مستعد‌ترین مکان‌ها در زمینه پرورش گاومیش تبدیل کرده و تقریبا در تمام تالاب‌های استان کار پرورش این دام به صورت سنتی در جریان است اما کمبود یا نبود آب کافی، به دلیل عدم اختصاص حقابه واقعی در فصل‌هایی از سال حیات این دام را به خطر انداخته و دلسردی پرورش‌دهندگان وسرمایه گذاران را رقم زده است.

خبرگزاری دانا

آیت الله عباس کعبی گفت: از مسوولان مربوطه تقاضا داریم که جلوی افزایش بی رویه قیمت ها و ظلم فاحش را دربازار بگیرند. راه حل اساسی در بهبود معیشت مردم، بهبود در بخش تولید است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: آیت اله کعبی گفت: مسوولان خوزستان در هفته گذشته با میزبانی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور تمامی ائمه جمعه و نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گردهم آمدند و پنج چالش خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و برای این کار دبیرخانه‌ای تشکیل و قرار شد هر 45 روز یک جلسه تشکیل شود.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - خطیب نمازجمعه این هفته اهواز گفت: مردم خوزستان تمام قد در حمایت از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی و راه شهدا ایستاده‌اند و اجازه فعالیت به اخلالگران نظام را نمی‌دهند.

خبرگزاری دانا

در حال حاضر تراز سد کرخه حدود 179 متر است و حجم مخزن حدود یک میلیارد و 41 میلیون متر متر مکعب است که از این میزان حدود 300 میلیون متر مکعب حجم مرده است و فقط حدود 700 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت وجود دارد.

خبرگزاری دانا

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که گرد و خاک و طوفان شن به طور عمده مسأله‌ای طبیعی است و ارتباطی به سدسازی‌های این کشور ندارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر دفتر اطلاعات و داده‌های آبی کشور گفت: با توجه به حجم آب سدهای کشور، با هدف تأمین آب شرب سال آینده، ممکن است امسال محدودیت‌هایی ایجاد شود.

خبرگزاری تسنیم

نماینده مردم مهاباد در مجلس ضمن اشاره به خطر نابودی رود ارس و دجله در اثر سدسازی‌های ترکیه گفت: زمانی که سؤالی در این موضوع از وزارت خارجه پرسیده شد, حتی یک برگ کاغذ که در آن نامه‌ای به مراجع بین‌المللی نگارش شده باشد، وجود نداشت!