شنبه 8 اردیبهشت 1403

سد کرخه

سد کرخه

خبرگزاری تسنیم

با حضور فرمانده قرارگاه امام علی (ع) و فرمانده سپاه فجر استان فارس به خانواده شهید اسکندری اعلام شد که پیکر پاک این شهید پیدا شده و به زودی به شهر و زادگاهش منتقل خواهد شد.

خبرگزاری مهر

اهواز - خشکسالی در رودخانه کرخه بیش از هر زمانی مشهود است که ممنوعیت هر نوع کشت، زیان دهقان ها و ایجاد مشکلات زیست محیطی از جمله تبعات منفی این خشکسالی به شمار می‌رود.

خبرگزاری دانا

محمدرضا کرمی‌نژاد گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای آبادان و خرمشهر در مرحله آزمایشی است که با این طرح آب آشامیدنی به این د شهرستان بهبود می یابد.

وب‌گاه 55 آنلاین

سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سد‌های خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی ایران و خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در 22 کیلومتری شمال غربی شهرستان اندیمشک در استان خوزستان ساخته شده‌است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رشد نقدینگی و پایه پولی در اردیبهشت‌ماه هم کاهشی شد و سقوط بیش از 50 درصدی تورم سالانه مسکن در خرداد 1401، سایر عناوین اقتصادی مهم امروز روزنامه‌ها هستند.

وب‌گاه منیبان

نوشیدن آب در این زمان همه بیماری ها را درمان می کند. فواید نوشیدن آب را در این مطلب مطالعه کنید

خبرگزاری مهر

از خرداد ماه امسال تاکنون زمین‌های خشک ترک خورده و جزیره‌های خاکی نوظهور در جای جای حریم آبی در حوضه کارون بزرگ و کرخه دیده می شود که نبود آب سبب بروز این خشکی شده است.

خبرگزاری دانا

رضا فتوحی گفت: مسئولین استانی به دنبال حق آبه خوزستان هستند و نسبت به جبران خسارت کشاورزان زیان دیده در اثر بحران آبی را دنبال می کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد یک کمیته مشترک بین کمیسیون انرژی مجلس و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از ضرورت‌های همکاری دوطرف است که می‌تواند موضوعات و کارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تسهیل کند.

وب‌گاه فرارو

علی شهبازی، معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تکذیب خشک شدن جریان رود دز در پایین‌دست می‌گوید: رودخانه دز در پایین‌دست حالت شریانی پیدا می‌کند و وقتی حجم آب از حدی کمتر می‌شود، جزیره‌هایی در آب شکل می‌گیرد. هم‌اکنون در نزدیکی انتهای رود دز، آب با حجم حدود 12مترمکعب بر ثانیه جریان دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - معاون زراعت وزیر جهادکشاورزی گفت: چهار محصول کشت تابستانه امسال، شامل سویا، ماش، کنجد و سورگم در خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - امسال تاکنون نیمی از روزهای خوزستان گرد و غباری بوده که برخی از این روزها نیز شرایط خطرناک آلودگی هوا بر این استان حاکم بوده است.

خبرگزاری ایرنا

خرمشهر - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور در سفر یک روزبه خود به استان خوزستان پس از بازدید از روند آوار برداری حادثه متروپل آبادان، به محل احداث سد مارد برای مهار ورود آب شور دریا به رودخانه بهمنشیر و آبیاری اراضی حاشیه رودخانه در ابادان وخرمشهر رفت.