چهارشنبه 18 مهر 1403

سرانه ورزشی خراسان شمالی ارتقا می‌یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرانه ورزشی خراسان شمالی ارتقا می‌یابد

بجنورد - ایرنا - معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی سرانه ورزشی این استان را در حال حاضر 56 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال جاریه به میانگین کشوری نزدیک می‌شود.

محمد بروحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان در دو سال گذشته 49 سانتی متر بوده که این میزان در سال جاری به 56 سانتی متر رسیده است.

وی میانگین سرانه ورزشی کشور را 102 سانتی متر اعلام کرد و افزود: با افتتاح حدود 18 پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا در سال جاری سرانه ورزشی استان به میانگین کشور نزدیک می شود.

بروحی یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از پروژه ها از قبیل سالن ورزشی دو هزار نفره مانه و سملقان، شیروان و فاروج تکمیل شده و فقط منتظر نصب انشعابات است.

وی گفت: همچنین با توافق استاندار و وزیر ورزش و جوانان امسال اعتبار خوبی برای ورزشگاه 6 هزار نفره بجنورد که حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد در نظر گرفته شده که می تواند در تکمیل هر چه سریعتر این پروژه بسیار تاثیرگذار باشد.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: برابر قوانین موجود در وزارت ورزش و جوانان در صورتی که سرانه ورزشی فضاهای در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان ها به 67 سانتی متر برسد در کنار فضاهای ورزشی در اختیار سایر دستگاه ها می تواند به میانگین کشوری برسد که این اتفاق امسال برای استان رخ می دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های استان از وضعیت نسبتا خوبی در فضاهای ورزشی برخوردار هستند و با افتتاح پنج پروژه سفر ریاست جمهوری در شهرستان رازوجرگلان وضعیت این شهرستان نیز به شرایط قابل قبول تری می رسد.

بروحی افزود: مهم‌ترین کمبود استان در حوزه خوابگاه ورزشی در مرکز استان بود که امسال اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شد که بر این اساس مطالعات و نقشه پروژه نیز انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: اولویت بعدی این اداره کل احداث سالن چند منظوره تخصصی ویژه بانوان است که پیگیری های لازم در حال انجام است.

وی مجموع فضاهای ورزشی موجود استان را حدود 300 مورد اعلام کرد که از این تعداد 190 فضا شهری و مابقی روستایی هستند.

در خراسان شمالی 29 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 45 هیات ورزشی فعالیت دارند.

ورزشکاران این استان در رشته های کوراش، جودو، کشتی و سنگنوردی حائز رتبه های برتر کشوری و بین المللی شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*