یک‌شنبه 15 مهر 1403

سربازان کم‌سواد در زنجان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سربازان کم‌سواد در زنجان تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند

زنجان - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته سربازان بی‌سواد و کم سواد تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند که این اقدام به ارتقای نرخ در این بخش منتهی می‌شود.

فرحناز فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش سواد در پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی و رابطه تنگاتنگ سواد و امنیت افزود: آموزش از ابزارهای مهم ارتقای امنیت در حوزه های مختلف است.

وی اضافه کرد: معاونت سوادآموزی استان جهت تحت پوشش قرار دادن بیسوادان و کم سوادان 49-10 سال در تمام بخش ها و مناطق برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده است.

فتحی ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی این نهاد همکاری با ارگانها و نهادهای مختلف به منظور آموزش نیروهای بی سواد تحت نظارت و همکاری با آنها است.

وی اظهار داشت: ارتقای سواد، به ارتقای امنیت در جامعه کمک می کند که آسیب های اجتماعی با بهره گیری از این مهم، آموزش مهارت ها و آگاهی بخشی قابل کنترل است.

فتحی افزود: بسیاری از ناهنجاری های رفتاری و کلامی به دلیل نداشتن سواد و دانش کافی است که با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی در برگزاری دوره های مختلف دانش افزایی در حوزه مسایل اجتماعی، فضای مجازی، فرهنگ ترافیک و غیره در جامعه سواد آموزان می توان به ارتقای روانی و انضباط اجتماعی کمک فراوانی کرد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر آمادگی معاونت سواد آموزی استان برای جذب و آموزش سربازان بیسواد و کم سواد ادامه داد: با همکاری معاونت آموزش و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در نیروی انتظامی استان خانواده های بی سواد و کم سواد سربازان و کارکنان وظیفه و رسمی نیروی انتظامی در محدوده جغرافیایی استان زنجان تحت پوشش سواد آموزی قرار می گیرند.

به گفته فتحی با این اقدام مهم به زودی ارتقای نرخ باسوادی استان و ریشه کنی بی سوادی در مخاطبین خاص در این استان به وقوع می پیوندند.

*س_برچسب‌ها_س*