یک‌شنبه 15 مهر 1403

سرعت وزش باد در زنجان به 40 کیلومتر بر ساعت رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرعت وزش باد در زنجان به 40 کیلومتر بر ساعت رسید

زنجان - ایرنا - شدت وزش باد دوشنبه شب در زنجان که به صورت لحظه‌ای رخ داد مردم این شهر را سراسیمه کرد به طوریکه اغلب آنان از احتمال وقوع زلزله ابراز نگرانی کردند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد شدید در شهر زنجان به صورت لحظه ای و به شکل محلی بود و گرد و خاک ناشی از آن باعث ترس و نگرانی برخی شهروندان شهر زنجان شد.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سرعت وزش باد در شهر زنجان 11 متر بر ثانیه (40 کیلومتر بر ساعت) و در دانشگاه زنجان نیز 19 متر بر ثانیه (68 کیلومتر بر ساعت) به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بعدازظهر امروز وزش باد نسبتا شدید را در برخی از مناطق این استان شاهد خواهیم بود، افزود: آسمان این استان صاف و فقط در شهرستان طارم، قسمتی ابری خواهد بود و در ارتفاعات آن نیز احتمال ناپایداری های محلی به شکل رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از عصر امروز /18 شهریور ماه / تا جمعه /21 شهریور ماه /، بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد خنک خواهد شد.

سلطانی افزود: طی 24 ساعت گذشته، خیرآباد در شهرستان سلطانیه با دمای هشت درجه سانتیگراد و چورزق از توابع شهرستان طارم نیز با 38 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

سلطانی، میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*