یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت 500 هزار واحد مسکونی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت 500 هزار واحد مسکونی

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ساخت 500 هزار واحد مسکونی را با دولت محترم تفاهم کرده‌ایم که این تعهد ان‌شاءلله به خوبی تا پایان این دولت باید پیش برود و به انجام برسد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسه شورای عالی مسکن که صبح امروز شنبه، با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: جایگاه مسکن در معیشت همه مردم جایگاه خاص و مهمی است، اما برای نیرو‌های مسلح به لحاظ دغدغه کاری، اضطراب و ویژگی‌های کاری که دارند، جایگاه ویژه‌تری دارد و بدیهی است که همه ما باید تلاش کنیم که آن رزمنده‌ای که در مرز، مناطق امنیتی و مناطق مأموریتی مشغول انجام خدمت خالصانه و شبانه‌روزی است، کمتر دغدغه مسکن را داشته باشد و بدین جهت کار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تحویل 10 هزار مسکن به نیروهای مسلح / آغاز عملیات ساخت 14 هزار واحد مسکونی

باقری افزود: به لحاظ اینکه خانه سازمانی نیز در نیرو‌های مسلح کسری‌های قابل توجهی دارد، نوعاً 50 درصد و یا بیشتر از درآمد همکاران بنده صرف مسکن می‌شود و این وضعیتی است که قدری آن‌ها را در اداره زندگی‌شان دچار مشکل می‌کند و طبیعتاً اگر موضوع مسکن حل شود، در جذب نیرو‌های مسلح، تداوم خدمت خالصانه و سایر ابعاد زندگی و روحیه کارکنان تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تلاش نیرو‌های مسلح این است که در دهه دوم و سوم خدمتی‌شان و حتماً قبل از زمان بازنشستگی صاحب خانه ملکی شوند و این دغدغه را نداشته باشند، لذا ما باید هم خانه ملکی و شخصی و هم خانه سازمانی را همزمان دنبال کنیم که طبیعتاً کار سنگینی است، اما با اراده دولت محترم و همچنین نیرو‌های مسلح به این اهداف خواهیم رسید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ساخت 500 هزار واحد مسکونی را با دولت محترم تفاهم کرده‌ایم که این تعهد ان‌شاءلله به خوبی تا پایان این دولت باید پیش برود و به انجام برسد. حدود 80 درصد از زمین را برای 230 هزار واحدی که تاکنون تعیین تکلیف شدند از املاک نیرو‌های مسلح تأمین کرده‌ایم و فکر می‌کنم کمک قابل توجهی به تأمین مسکن در این بُعد باشد و باید کمکی شود تا مابقی آن به خوبی پیش رود.

وی افزود: وضعیت‌مان در این خصوص در بعضی از استان‌ها بهتر است و در بعضی از استان‌ها مشکلات بیشتری داریم. در استان تهران با وجود اینکه اندازه قابل قبولی تأمین شده است، اما این موضوع همچنان مشکل بزرگی است و نیاز به این دارد که وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مسئول در تأمین زمین در مکان‌هایی که نیرو‌های مسلح زمین مناسبی ندارند، همت کنند و کار بهتر پیش برود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین از جهت قیمت مصالح نیز که در پیشنهاد‌های امروز نیز قید شده است، انتظار داریم مصالح قدری با تسهیلات و قیمت مناسب‌تری در اختیار قرار گیرد. از جهت مجوز‌ها و خدمات جانبی نیز به نیرو‌های مسلح کمک شود و به‌ویژه از جهت وام نیز، بانک‌های سپه و مسکن به‌صورت جهادی به ما کمک کرده‌اند؛ اما مسئله وام و این تسهیلات، کمک اساسی خواهد بود و همرزمان و همکاران بنده توانایی اینکه بخواهند از آورده خودشان همه کار را انجام بدهند، ندارند؛ لذا نیاز است که میزان سود این وام همان 18 درصد باقی بماند و دوستان ما بتوانند به‌موقع کار را پیش ببرند. به حمدالله این 48 درصد با سرعت در حال پیشرفت است و مابقی آن را نیز با همین جدول زمان‌بندی پیش خواهیم برد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: مسئله صنعتی‌سازی و تسریع در ساخت نیز در نیرو‌های مسلح هم در وزارت دفاع و سایر شرکت‌های نیرو‌های مسلح در پیش گرفته شده و حداکثر تلاش را می‌کنیم که به لحاظ سرعت ساخت در صورت تأمین منابع لازم بتوانیم تا پایان این دوره دولت، کار را به جای مناسب برسانیم.