دوشنبه 7 آبان 1403

سرپرست وزارت خارجه در حاشیه نشست گروه دی8 در استانبول با وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سرپرست وزارت خارجه در حاشیه نشست گروه دی8 در استانبول با وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد + فیلم

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری دانشجو، باقری با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید به توسعه و تعمیق روابط دو کشور، بر اراده جدی ایران برای توسعه بیش از پیش روابط رو به پیشرفت دو کشور و پیگیری اجرایی شدن توافق‌های صورت گرفته بین سران ایران و ترکیه به‌ویژه در ابعاد اقتصادی و تجاری تاکید کرد. سرپرست دستگاه دیپلماسی یادآوری کرد: تقویت پیوند‌های بیشتر در روابط ایران و...

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری دانشجو، باقری با اشاره به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید به توسعه و تعمیق روابط دو کشور، بر اراده جدی ایران برای توسعه بیش از پیش روابط رو به پیشرفت دو کشور و پیگیری اجرایی شدن توافق‌های صورت گرفته بین سران ایران و ترکیه به‌ویژه در ابعاد اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی یادآوری کرد: تقویت پیوند‌های بیشتر در روابط ایران و ترکیه، نه تنها به نفع دو کشور، بلکه در جهت پایداری ثبات منطقه‌ای است، به‌ویژه که ما با دشمن مشترکی مثل رژیم صهیونیستی مواجه هستیم.

باقری همچنین با اشاره به اهمیت و حساسیت روند تحولات فلسطین و تشدید جنایت‌های صهیونیست‌ها تصریح کرد: ما کشور‌های اسلامی باید رایزنی‌های نزدیک تری برای حمایت‌های سیاسی و حقوقی از مردم فلسطین داشته باشیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از شرکت سرپرست وزارت امور خارجه ایران در نشست استانبول در این دوره حساس و فوق‌العاده بعد از شهادت سرنشینان پرواز اردیبهشت، تاکید کرد: درباره این ابتکار و برگزاری نشست استانبول با دوست عزیزم دکتر امیرعبداللهیان گفت‌وگو و مشورت کرده بودیم.

فیدان از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و حضور فعال در عرصه‌های سیاسی و منطقه‌ای تمجید و از توسعه و تقویت سازوکار‌های همکاری‌های منطقه‌ای استقبال کرد. وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به ابعاد متنوع و متعدد روابط مهم آنکارا و تهران، بر تداوم و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی و انرژی و همچنین مبارزه با تروریسم در چارچوب توافق‌های خوب صورت گرفته در سفر‌های روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.