شنبه 21 مهر 1403

سرکشی به خانواده‌های کم‌بضاعت در رزمایش مواسات و همدلی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرکشی به خانواده‌های کم‌بضاعت در رزمایش مواسات و همدلی

تبریز - ایرنا - امام جمعه شهرستان گوگان در آذربایجان‌شرقی گفت: خانواده‌های کم‌بضاعت در رزمایش مواسات و همدلی سرکشی شدند که یکی از ویژگی‌های قابل اتکای این رزمایش در ماه میهمانی خدا است.

حجت‌الاسلام شمس‌الله مردانی‌پور روز شنبه درباره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه اظهار کرد: این رزمایش از فرمایش‌های رهبر انقلاب اقتباس گرفته شده، ولی این موضوع در شرع مقدس اسلام، روایات، آیات قرآن کریم و سخنان اهل بیت مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: رزمایش حمایتی از خانوارهای بی‌بضاعت و کم‌توان در دیگر نهادها هم صورت می‌گیرد، اما رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه با همراهی دفاتر ائمه جمعه عملیاتی شد که الحمدلله در تمامی شهرهای کشور این موضوع به منصه ظهور رسیده است. ضمن اینکه پیش از برگزاری این رزمایش با ایجاد پویش مواسات در شبکه‌های اجتماعی در سطح شهرستان این کار را پیش بردیم.

حجت‌الاسلام مردانی‌پور یادآوری کرد: برای اجرای این رزمایش در منطقه، سه مرحله برنامه‌ریزی شد که مرحله اول این رزمایش همزمان با شب اول ماه مبارک رمضان اجرایی شد و بر همین اساس بسته‌های معیشتی وحمایتی تهیه شده و بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع شد.

امام جمعه گوگان گفت: در مرحله اول این رزمایش با کمک مساجد و هیئات مختلف عزاداری و با مدیریت دفتر امام جمعه بیش از 700 بسته معیشتی حمایتی که ارزش هر کدام از آنها بین 300 تا 400 هزار تومان بود، بین نیازمندان توزیع شد، ضمن اینکه در مجموع ارزش ریالی این سبدها 600 میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شد، افزود: برای اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه 360 بسته معیشتی و گوشت قربانی تهیه و بین خانوارهای بی‌بضاعت توزیع شد که در مجموع یکهزار و 60 بسته معیشتی در مرحله اول و دوم این رزمایش بین خانوارهای مستضعف توزیع شد.

امام جمعه گوگان گفت: 800 پرس غذای گرم از محل درآمدهای مراکز نیکوکاری و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تهیه شده و بین خانوارهای هدف توزیع شد، ضمن اینکه به 500 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی عیدی اهدا شد که این برنامه از عید نیمه شعبان تا عید سعید فطر است.

وی افزود: هدایای نقدی هم از سوی یکی از نهادها در اختیار دفتر امام جمعه قرار گرفت و بین خانوارهای نیازمند بعد از آنکه شناسایی شدند، توزیع شد که البته این اقدامات همچنان ادامه دارد. تلاش داریم از خانوارهای بی‌بضاعت و کم توان و افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا آسیب معیشتی و اقتصادی دیده‌اند و یا عزیزی از خانواده‌شان بر اثر کرونا فوت کرده در قالب برپایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه حمایت کنیم.

حجت‌الاسلام مردانی‌پور خاطرنشان کرد: شناسایی خانوارهای بی‌بضاعت از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد ولی با توجه به اینکه تعدادی از این خانواده‌های نیازمند از سوی سازمان‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد مورد حمایت قرار می‌گیرند لذا تلاش داریم اقلام معیشتی و کمک‌های نقدی را به خانوارهایی که از سوی این نهادها مورد حمایت قرار نمی‌گیرند تقدیم کنیم.

وی افزود: روحانیونی که در منطقه گوگان حضور دارند و یا مراکز نیکوکاری که در این شهرستان فعالیت دارند در زمینه شناسایی خانوارهای بی‌بضاعت کمک‌های زیادی را به دفتر امام جمعه کرده‌اند. سرکشی به خانواده‌های بی‌بضاعت و پیگیری امورات آنها از دیگر اقدامات رزمایش مواسات، همدلی وکمک‌های مؤمنانه است.

امام جمعه گوگان درباره نحوه بهره‌گیری از توان گروه‌های جهادی گفت: در زمینه توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان متدین و متمولین متنفذ بهره گرفته‌ایم. ظرفیت خوبی در ستاد اقامه نمازجمعه این شهرستان وجود دارد که برای توزیع سبدهای معیشتی از جوانان حاضر در این ستاد کمک گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام مردانی‌پور گفت: برای اجرای بهتر رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تلاش شد از قشر جوانان استفاده شود و عملا شرایط را به سمتی هدایت کنیم که آنها بیشتر جذب دین و کارهای خیر و عام‌المنفعه شوند.

*س_برچسب‌ها_س*