پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان

با رسیدن تولیدات جدید، قرار است از 22 مرداد ماه کنداکتور تلویزیون رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد و مجموعه های تازه ای راهی آنتن سه شبکه اصلی رسانه ملی شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون در چند ماه گذشته در بخش فیلم و سریال خود تولید جدیدی را روانه آنتن نکرده است و سریال های بازپخشی، سهم زیادی از کنداکتور رسانه ملی را به خود اختصاص داده بودند. حتی با شروع ماه محرم، برخلاف سال های گذشته، شبکه های مختلف سیما سریال مناسبتی خاصی را در کنداکتور خود برای پخش نداشتند.

پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما که با شعار تحول خواهی پا به عرصه مدیریت این حوزه گذاشته، معتقد است که حق مخاطبان رسانه ملی است که همواره سریال های باکیفیت تماشا کنند و تا زمانی که سریالی کیفیت بالای پخش به لحاظ فرم و محتوا نداشته باشد، اجازه پخش به او داده نمی شود، حتی اگر مدتی سریال های بازپخشی راهی آنتن شوند.

اما با رسیدن تولیدات جدید، قرار است از 22 مرداد ماه کنداکتور تلویزیون رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد و مجموعه های تازه ای راهی آنتن سه شبکه اصلی رسانه ملی شوند. در ادامه با مروری کوتاه با قصه و بازیگران این سریال ها بیشتر آشنا می شویم.

ماجرای ترور شهید باهنر

شبکه اول سیما در باکس پخش اصلی سریال خود، مجموعه «راز ناتمام» را از روز شنبه 22 مرداد ماه آماده پخش قرار داده است. این سریال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین امانی و نویسندگی سید جلال‌الدین دری روایتی از زندگی شهید محمد جواد باهنر در دو مقطع قبل و پس از انقلاب را روایت می کند.

سریال «راز ناتمام» با قصه نفوذ دشمن در ارکان دولت در زمان حال و با نقش آفرینی متفاوت مهدی کوشکی آغاز و در ادامه با برگشت به روزهای نخست پیروزی انقلاب، مقطعی از زندگی پر فراز و نشیب شهید باهنر را به تصویر می کشد.

فرهاد جم در نقش شهید باهنر، رامین راستاد در نقش آیت الله رفسنجانی، سیدجواد هاشمی در نقش شهید رجایی، مسعود رحیم‌پور در نقش شهید بهشتی و علیرضا مهران در نقش آیت الله خامنه‌ای با طراحی گریم محسن دارسنج در «راز ناتمام» ایفای نقش می‌کنند.

فرهاد جم که در این مجموعه نقش شهید با هنر را ایفا می‌کند، در گفت و گویی درباره این سریال توضیح داد: تیر ماه پارسال به دفتری رفتم و در آنجا امین امانی درباره این کار با من صحبت کرد و گفت محور اصلی سریال زندگی شهید باهنر است. طراح گریم سریال تست گرفت و در نهایت مورد پسند واقع شد. سه چهار ماه سخنرانی و فیلم‌هایی از آقای باهنر را دیدیم. راه رفتن، ریتم گفت و گو و صحبت کردن در چند ماه تمرین شد.

بهرام ابراهیمی در نقش مهدی بازرگان، شهرام عبدلی در نقش مسعود کشمیری، نگین معتضدی در نقش همسر یک مامور امنیتی، مریم کاویانی، مریم خدارحمی، مهدی امینی‌خواه، مسعود رحیم‌پور، مهدی کوشکی، محمدرضا علیرضایی، ابوالفضل همراه و لیلا بوشهری از دیگر بازیگران این سریال هستند.

«راز ناتمام» در 25 قسمت و در معاونت سیمای استان‌ها و با مشارکت مرکز کرمان پیش تولید خود را از اوایل مرداد ماه سال 99 آغاز کرد و بخش عمده فیلمبرداری این سریال درشهرک سینمایی غزالی تهران و بخش‌هایی نیز در ترکیه تصویربرداری شده است.

آتش سردی که شعله ور می شود

مجموعه تلویزیونی «آتش سرد» به نویسندگی محسن سرتیپی و نازنین فرخلو، کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیه‌کنندگی علی مهام از 22 مرداد روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

سریال «آتش سرد» یک ملودرام اجتماعی است که در خلاصه داستان آن آمده است: «فرید پدر و مادرش را در یک حادثه از دست داده و حالا وارث نیمی از کارخانه‌های بزرگی شده است. محسن تاجیک شوهر عمه فرید که قیم قانونی او نیز است متوجه دستکاری در حساب‌های کارخانه می‌شود.»

مضمون اصلی سریال در رابطه با یتیم‌نوازی، توجه به یتیم و آموزه‌های دینی است. بازی دو شخصیت اصلی که در تقابل با یکدیگر هستند را پرویز فلاحی‌پور و عبدالرضا اکبری بر عهده دارند.

محسن با بازی پرویز فلاحی پور در این سریال صاحب یک گلخانه است. او چند سالی در جبهه بوده و موج انفجار در جنگ او را گرفته‌است و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. از طرفی او قیم پسری است که ماجراهایی را در پی دارد.

فریبا متخصص، شیوا خسرومهر، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو از دیگر بازیگران این مجموعه نمایشی هستند.

سریالی با کنجکاوی های یک خبرنگار

سریال «بی‌نشان» به نویسندگی مشترک آزیتا ایرایی و مهدی حمزه، کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی در لوکیشن‌های مختلف در تهران ساخته شده و بخشی از سریال هم متناسب با حال و هوای قصه در کربلا جلوی دوربین رفته است.

سعید زارعی نقش خبرنگاری جوان با نام «متین» و هلن نقی‌لو نقش منشی یک شرکت با نام «بهار» را ایفا می‌کنند. این 2 بازیگر که در «بی‌نشان» از شخصیت‌های پیش‌برنده قصه هستند، قرار است در نقش‌هایی متفاوت‌تر از آنچه که تاکنون بازی کرده‌اند، ظاهر شوند.

در تعریف موضوع و قصه سریال که قرار است در 30 قسمت از شبکه سوم سیما به روی آنتن برود، آمده است: «برای احقاقِ حق و حقیقت، آبرو که سهل است؛ جان باید داد.»

پرویز فلاحی‌پور، نیوشا ضیغمی، قاسم زارع، مجید واشقانی، مریم کاویانی، نسرین نکیسا، مالک سراج، توماج دانش بهزادی، رضا مولایی، نیلوفر پارسا، پویان گنجی، امیر سفیری، مهری آل‌آقا، رهام تدریسی، نیما توکلی، بهروز قادری، مرتضی زارع، سینا قاسمی، رضا ایرانمنش، اتابک نادری با حضور اکبر رحمتی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه، سوسن مقصودلو، رضا توکلی، احسان امانی، حسن اسدی، محمدصادق ملک و بهار نوحیان گروه بازیگران «بی‌نشان» را تشکیل می‌دهند.

سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان 2
سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان 3
سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان 4
سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان 5
سریال‌های جدید تلویزیون به آنتن می‌رسند / ماجرای ترور شهید باهنر تا خبرنگار اقتصادی بی نشان 6