شنبه 31 شهریور 1403

سفر مرگبار به مدیترانه | 2500 مفقودی از ابتدای 2023 تا به امروز

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
سفر مرگبار به مدیترانه | 2500 مفقودی از ابتدای 2023 تا به امروز

سازمان ملل می‌گوید که دریای مدیترانه زیر سایه سیاست‌های ضدمهاجرتی کشورهای اروپایی، بیش از هر زمان دیگری برای مهاجران و پناهجویان مرگبار شده است. سازمان ملل می‌گوید که دریای مدیترانه زیر سایه سیاست‌های ضدمهاجرتی کشورهای اروپایی، بیش از هر زمان دیگری برای مهاجران و پناهجویان مرگبار شده است. به گزارش صد آنلاین، یک مقام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که از ابتدای...

سازمان ملل می‌گوید که دریای مدیترانه زیر سایه سیاست‌های ضدمهاجرتی کشورهای اروپایی، بیش از هر زمان دیگری برای مهاجران و پناهجویان مرگبار شده است.

به گزارش صد آنلاین، یک مقام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد که از ابتدای سال 2023 تا کنون بیش از دو هزار و 500 مهاجر و پناهجو در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جهت رسیدن به اروپا جان باخته یا مفقود شدند.

به گزارش «بیزنس استاندارد»، «روون منیکدیولا»، مدیر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در نیویورک، به شورای امنیت گفت: از آغاز سال 2023 تا 24 سپتامبر (2 مهر) همین سال، بیش از دو هزار و 500 نفر در مسیر مهاجرت به اروپا در دریای مدیترانه کشته یا مفقود شدند.

این مقام سازمان ملل با اشاره به آمار سال گذشته در این زمینه گفت: این تعداد نسبت به هزار و 680 مهاجر کشته یا مفقود شده در مدت مشابه در سال 2022 افزایش زیادی را نشان می‌دهد.

«منیکدیولا» همچنین اظهار کرد: سفر زمینی از کشور‌های جنوب صحرای آفریقا، جایی که بسیاری از مهاجران از آنجا می‌آیند، به نقاط عزیمت در سواحل تونس و لیبی، یکی از خطرناک‌ترین سفر‌های جهان باقی مانده است. وی تاکید کرد: خطر مرگ و نقض فاحش حقوق بشر در هر مرحله از مهاجرت مهاجران و پناهجویان را تهدید می‌کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل برآورد می‌کند که از سال 2014 بیش از 28 هزار نفر در تلاش برای رسیدن به اروپا از طریق دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

نهاد‌های مختلف با اشاره به این آمار تاکید کرده‌اند که آمار واقعی مرگ و ناپدید شدن پناهجویان بسیار بیشتر از موارد ثبت شده است؛ چراکه بسیاری از موارد مرگ و مفقود شدن پناهجویان و مهاجران در مسیر‌های اروپایی ثبت نشده است.

در حالی که کمیسیون اروپا مدعی است که در حال «سرکوب» شبکه‌های قاچاق است، سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری ضمن اعلام هشدار درباره افزایش تلفات در دریای مدیترانه، تاکید دارند که به کمک بیشتر سران اروپا برای کمک به مهاجران و پناهجویان گرفتار در دریای مدیترانه نیاز دارند.

منبع: میزان هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

سفر مرگبار به مدیترانه | 2500 مفقودی از ابتدای 2023 تا به امروز 2