شنبه 21 مهر 1403

سفیر ایران در ژاپن: سازمان های بین‌المللی در برابر جنایت صهیونیست ها سکوت کرده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر ایران در ژاپن: سازمان های بین‌المللی در برابر جنایت صهیونیست ها سکوت کرده‌اند

پکن - ایرنا - سفیر ایران در ژاپن با بیان اینکه سازمان های بین‌المللی در خصوص آوارگان فلسطینی کوتاهی زیادی کرده‌اند گفت: هفت دهه است که فلسطینی‌ها به زور اسلحه، تهدید فیزیکی، قتل، غارت و کشتار از موطن خود رانده شده و سازمان های بین‌المللی در برابر این جنایت آشکار صهیونیست ها سکوت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، "مرتضی رحمانی موحد" روز شنبه در وبینار «نگاه بشردوستانه به فلسطین و قدس» که با حضور بیش از 70 نفر از فرهیختگان ایرانی و ژاپنی و سفیر فلسطین در ژاپن برگزار شد افزود: کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان سازمان ملل متحد نیز که وظیفه‌اش رسیدگی به وضعیت آوارگان فلسطینی است از این کار سرباز می‌زند.

وی با اشاره به اینکه سال 2020 مقارن با 72 امین سال اشغال سرزمین فلسطین است گفت: در طول تمام این سال ها، رژیم نامشروع اسرائیل با تهاجم وحشیانه به ساکنان ستمدیده سرزمین فلسطین و ارتکاب انواع جرائم ضد انسانی که در تمام آئین های بشری و ادیان الهی محکوم است و ناقض تمامی مقررات و قوانین معاصر حقوق بشر می باشد، ظلم بزرگی را با حمایت مستقیم رژیم های سلطه گر و مرتجع بر مردم مظلومی کردند که از خانه و وطن آباء و اجدادی خویش رانده شده‌اند.

مرتضی رحمانی موحد با بیان اینکه در تمام این سال ها، منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) هرگز با آرامش و امنیت همراه نبوده است افزود: تاریخ، نسل کشی و کشتار دست جمعی فلسطینیان در اردوگاه های صبرا، شتیلا، کفر قاسم و غیره را که توسط اشغالگران صهیونیست انجام شد، ثبت کرده است.

او افزود: تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد که کشتار ده ها هزار فلسطینی بی گناه، هرگز با «برخورد قوی جامعه بین المللی و حامیان حقوق بشری» روبرو نشد امروز رژیم جعلی اسرائیل مرتکب انواع جنایات جنگی، حقوق بشری و تبعیض نژادی با حمایت قدرت های بزرگ، بویژه رژیم آمریکا علیه مردم فلسطین شده و «کارنامه سیاهی» از خود در نقض حقوق بشر به جای گذاشته است.

سفیر ایران در ژاپن گفت: جدا از پناهندگی و آوارگی فلسطینی‌ها، برخی از مردم این سرزمین به جرم دفاع از حقوق اولیه خود یعنی حق زندگی در موطنشان، در زندان های مخوف صهیونیست ها به اسارت گرفته شده‌اند و شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند رژیم اشغالگر فلسطین بطور کامل حق و حقوق زندانیان فلسطینی را تضییع کرده است.

رحمانی موحد تصریح کرد: در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2015، نگرانی شدیدی در خصوص اقدامات بی شمار رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت اشغالگر اعلام شده که از جمله آنها می توان به گسترش شهرک سازی ها؛ ساخت دیوار در سرزمین های اشغالی فلسطینی؛ سیاست ها و اقدامات تبعیض آمیز علیه مردم فلسطین در سرزمین های اشغالی فلسطین شامل قدس شرقی؛ استفاده بیش از حد از زور علیه راهپیمایی های مسالمت آمیز و علیه خبرنگاران نام برد.

وی ادامه داد: نکته تاسف بار و شرم آور، سکوت و انفعال مجامع بین المللی، سیاستمداران و دولت های غربی و برخی دولت های اسلامی در مقابل جنایت ها و اقدامات خشونت بار این رژیم بوده و از این اعمال وحشیانه و ضدبشری رژیم اشغالگر قدس در فلسطین و منطقه حمایت تا جاییکه با جسارت و بی شرمی تمام، این رژیم در صدد الحاق بخش دیگری از کرانه باختری به خود می باشد.

سفیر ایران در ژاپن افزود: حامیان این رژیم غاصب، تروریست و کودک کش از جمله آمریکا اگرچه بطوری مضحک داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند ولی همواره با مانع تراشی و مخالفت، سد راه تصویب قطعنامه های مختلف در مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل بوده و بطور کامل از وحشی گری این رژیم حمایت می کنند.

نشست مجازی "نگاه بشردوستانه به فلسطین و قدس" به مناسبت روز جهانی قدس از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و با حضور سفیر کشورمان در ژاپن، سفیر فلسطین در ژاپن و تعدادی از متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*