شنبه 8 اردیبهشت 1403

سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت

سنندج - ایرنا - کرامت عزیززاده سفیر صلح و سلامت اهل آستارا که با هدف تقدیر از مدافعان سلامت، ایرانگردی با دوچرخه را آغاز کرده است بعد از رسیدن به استان کردستان روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در سنندج یک نهال کاشت.

به گزارش ایرنا، عزیززاده این سفر را از 29 دی 1399 آغاز کرده و تاکنون یک هزار و 300 نهال در طی سفر خود کاشته و تنها 100 نهال دیگر مانده است. این ورزشکار و فعال محیط زیست با حضور در ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: سفرهای زیادی به شهرهای داخلی و کشورهای مختلف داشته‌ام این بار اما ایرانگردی را با هدف اصلی تقدیر و روحیه دادن به مدافعان سلامت آغاز کردم.

عزیززاده افزود: البته همیشه ترویج و تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک، ترغیب آنها به ورزش و تبلیغ برای فرهنگ حفظ محیط زیست و کاشتن نهال از اهداف ثابت من در این سفرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه 20 سال است رکاب می‌زند و سفر می‌کند یادآور شد: در مسیر با مشکلات مختلف روبرو شده‌ام اما حمایت و تشویق مردم عزیز کشور و اراده محکمی که خداوند به من داده به این سفرها ادامه دادم.

این دوچرخه‌سوار اهل آستارا با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها برای کاشت نهال در محوطه ادارات نهال تهیه کرده‌ام اضافه کرد: من شغل آزاد دارم و در این چند ماهی که در هر سفر از خانواده دور می‌مانم همسرم و فرزندانم حامیان اصلی من بوده‌اند.

عزیززاده بهترین فرهنگ‌سازی را اختصاص ساعتی برای محیط زیست و حتی تعیین درسی برای آن در مدارس دانست و گفت: تا وقتی فرزندان ما از کودکی با اهمیت حفظ محیط زیست آشنا نشوند نمی‌توان به صورت جدی از آن حفاظت کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه روزی شاهد باشد که در دنیا جنگی رخ ندهد و هزینه‌های جنگ صرف حفظ محیط زیست شود تاکید کرد: می‌خواهم در پنج قاره دنیا به نام و یاد ایران رکاب بزنم و نهال بکارم و سفیری برای کشور باشم.

عزیززاده یادآور شد: به دلیل برخی از تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه ایران بسیاری از مردمان جهان نگاه صحیحی نسبت به کشورمان ندارند اما وقتی به ایران می‌آیند یا با ایرانیان در خارج مواجه می‌شوند کاملا نگاهشان تغییر می‌کند.

این ورزشکار و سفیر صلح با اشاره به اینکه سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در معرفی من و رفع موانع بسیار زحمت کشیدند اظهار داشت: در سفرهایم به خارج از کشور ایرانیان در آن کشورها از جهات مختلف از من حمایت کردند و آرزو دارم به کشور برگردند و توانایی‌های خود را در داخل ایران به کار برند.

*س_برچسب‌ها_س*
سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت 2
سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت 3