چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد!

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد!

با کمیاب شدن بلیت هواپیمای مشهد، در صورت یافتن این بلیت رقم فروش آن بیش از سقف مصوب است.

با توجه به نزدیک شدن روز عرفه و همچنین اعیاد قربان و غدیر بسیاری از پرواز‌های مسیر مشهد کمیاب و نایاب شده است به طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهد، ظرفیت مسافر مسیر مشهد در برخی از سایت‌ها تکمیل شده و تا یک هفته آینده هیچ بلیتی در مسیری مانند مشهد - تبریز دیده نمی‌شود. قیمت‌ها نیز از این موضوع حکایت دارد نرخ بلیت در این مسیر با سقف قیمتی به فروش می‌رسد و بلیتی با نرخ کمتر از یک میلیون تومان در این مسیر پیدا نمی‌شود. با توجه به آنکه سقف نرخ بلیت هواپیما درمسیر تهران - مشهد یک میلیون و 191 هزار تومان است؛ بلیت در این مسیر با نرخی کمتر از یک میلیون و 80 تا یک میلیون و 190 هزار تومان پیدا نمی‌شود.

البته اطلاعات رسیده از تعدادی از مسافران نشان می‌دهد که یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی به دلیل مشکل پیدا کردن هواپیمایی خود تمامی پروازهای مشهد خود را در چند روز گذشته با تاخیرهای چندین ساعته انجام می دهد و یا اینکه پروازهای خود را لغو می کند که همین امر باعث ایجاد مشکل برای بسیاری از مسافران در این مسیر شده است.

در حالی که بلیت مشهد در بسیاری از سایت‌ها با کمبود روبرو است، اما با توجه به شرایط شهر کیش بر اثر زلزله و همچنین گرمای تابستان نرخ بلیت در این مسیر بسیار ارزان شده و قیمت بلیت در این مسیر به 800 تا 900 هزار تومان رسیده این در حالی است که حداکثر نرخ بلیت تهران کیش یک میلیون و 359 هزار و 300 تومان است، اما تعدادی از مسافران اعلام می‌کنند که نرخ بلیت کیش به تهران به دلیل شرایط زلزله خیز بودن این منطقه در چند روز گذشته با افزایش و سقف قیمتی روبرو شده است.

از دیروز هم در یک اقدامی تازه تعدادی از شرکت های هواپیمایی تصمیم گرفتند که نرخ بلیت پروازهای داخلی را برای اتباع خارجی افزایش دهند و نرخ بلیت به صورت ارز در هر ساعت برای آنها حساب می شود.

بررسی های میدانی هم نشان می دهد که از امروز فروش بلیت به اتباع به صورت ارز آغاز شده است.

در همین رابطه آقای میر اکبر رضوی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت ها ایجاد نشده و تمامی شرکت های نرخ های بلیت پروازهای خود را با سقف قیمتی به مسافران عرضه می کنند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تمامی شرکت های هواپیمایی سقف قیمتی را رعایت می‌کنند و ممکن است که برخی از سایت ها ظرفیت فروش بلیت آنها تکمیل شده باشد اما فروش بلیت در مسیر مشهد در سایت های معتبر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی
سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد! 2
سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد! 3
سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد! 4
سقف فروشی در بلیت هواپیما بازهم داغ شد! 5