دوشنبه 7 آبان 1403

سند فرهنگ محیط زیست و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای نخستین بار در یکسال گذشته اجرایی شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سند فرهنگ محیط زیست و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای نخستین بار در یکسال گذشته اجرایی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا نورمحمدی در حاشیه گردهمایی مدیران محیط زیست منطقه 4 کشور که روز گذشته در پارک ملی خجیر استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین گردهمایی منطقه‌ای در خرم آباد با محوریت معاونت طبیعی در 9 تیرماه تشکیل شد، اظهار داشت: امروز و با تشکیل این نشست و در مدت سه ماه نه روز توانستیم موضوعات کل...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا نورمحمدی در حاشیه گردهمایی مدیران محیط زیست منطقه 4 کشور که روز گذشته در پارک ملی خجیر استان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه اولین گردهمایی منطقه‌ای در خرم آباد با محوریت معاونت طبیعی در 9 تیرماه تشکیل شد، اظهار داشت: امروز و با تشکیل این نشست و در مدت سه ماه نه روز توانستیم موضوعات کل استان‌ها و مناطق کشور را برای یک بار بررسی و بازنگری کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی و رو به جلویی از زمان تغییردر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است، افزود: برای اولین بار سند فرهنگ محیط زیست کشور که از سال 97 و 98 مصوب شده و معطل مانده بود در یک سال گذشته اجرایی شد.

نورمحمدی ادامه داد: در این مدت سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اجرایی شد و اولین سند کارگروه مدیریت پسماند کشور بویژه استان‌های شمالی نهایی و ابلاغ شد.

مشاور رئیس سازمان و معاون امور هماهنگی استان‌ها با بیان اینکه در این یکسال، سامانه جامع محیط زیست کشور به صورت کامل‌تر و اجرایی‌تر درآمد، تصریح کرد: همچنین در بحث لجستیک،1200 دستگاه موتورسیکلت به استان‌ها تزریق شد و امیدواریم امسال بتوانیم موضوع خودرو، پهباد‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین را اجرایی کنیم.

نورمحمدی بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه محیط زیست را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در طی این مدت عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در این مدت سامانه قانون هوای پاک که بیشترین موارد آن در حوزه معاونت محیط زیست انسانی است توسط سازمان اجرایی و در سازمان بازرسی کل کشور بررسی شد.

وی با بیان اینکه جایزه ملی محیط زیست نیز که چهار سال مسکوت مانده بود امسال اجرایی شد، افزود: همچنین برای نخستین بار شورای حقوقی و شورای برنامه‌ریزی و بودجه در سازمان راه‌اندازی شد که می‌تواند در استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی کمک شایانی کند.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور استان‌ها راه اندازی بانک جامع مدیران سازمان و اجرای گردهمایی مناطق را از دیگر دستاورد‌ها در طی این مدت عنوان کرد و بیان داشت: قطعا این گردهمایی نقاط ضعف و قوتی داشته و نقاط ضعف را باید شناسایی کنیم تا بتوانیم آن را در دور دوم گردهمایی‌ها به نقاط قوت تبدیل کنیم.