دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

سنگ تمام دولت برای ایثارگران / این افراد نفس راحتی کشیدند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
سنگ تمام دولت برای ایثارگران / این افراد نفس راحتی کشیدند

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش پیدا کند. این نرخ در ابتدای سال 15 درصد بود، در حال حاضر به 9/8 درصد رسیده و امیدواریم در پایان سال آینده به زیر 5 درصد برسد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پس از پایان جلسه هیئت دولت و در حضور خبرنگاران، درباره حمایت بنیاد شهید از خانواده‌های شهدا در سال جدید اظهار داشت: هم اکنون اطلاع دارید که برای 32 هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان، هفتاد درصد کمک‌هایی از سوی دولت، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است.

دفترچه آزمون این افراد منتشر شد و جهاد دانشگاهی دارد آزمون را برگزار می‌کند و ان‌شاالله در سال آینده تقریبا فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان که شرایط استخدام را داشته باشند حتما به استخدام دولت در می‌آیند و قانونی که ده سال معطل مانده بود، با همت دولت به نتیجه رسید. ان‌شاالله در سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانبازان نخواهیم بود.

وی افزود: اقدام موثر حمایت از اشتغال سایر عزیزان در قالب تسهیلات اشتغال است که دولت محترم سود خیلی خوبی گذاشته است و امیدواریم با این دو اقدام نرخ بیکاری خانواده ایثار و شهادت به نصف کاهش پیدا کند. این نرخ در ابتدای سال 15 درصد بود، در حال حاضر به 9/8 درصد رسیده و امیدواریم در پایان سال آینده به زیر 5 درصد برسد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: شاید بتوان گفت جدی‌ترین کاری که انجام دادیم در دو عرصه است. یکی کاهش زمان پرداخت هزینه درمان بوده که از شش ماه به سه ماه در موسسات و از چهل و پنج روز به بیست روز برای اشخاص ایثارگر رسیده است و در درجه فرهنگی هم ظهور و بروز آن 5 فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر بوده است.

همچنین عباس برزگر، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان روز چهارشنبه هفته گذشته بیان کرد: اهمیت مسکن برای ایثارگران و فراهم کردن تسهیلات مربوط به آن برای افراد هدف، یکی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد شهید است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مسکن بر اساس اولویت شامل جانبازان 25 درصد و بالاتر، والدین، همسران و فرزندان شهداست که تاکنون وام مسکن دریافت نکرده‌اند، همچنین فرزندان صغیر جانباز و آزاده متوفی یا همسر جانباز متوفی که دارای فرزند نبوده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند مشروط بر اینکه ایثارگر قبلا از این خدمات استفاده نکرده باشد.

برزگر اضافه کرد: جانبازان 70 درصد که دارای مسکن نامناسب هستند و تبدیل به احسن واحد مسکونی آنها ضروری باشد، جانبازان تا 24 درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند، فرزندان جانبازان 70 درصد که قبلا وام مسکن دریافت نکرده‌اند و ایثارگرانی که در سالهای گذشته از تسهیلات بانکی مسکن ایثارگران کمتر از سقف وام مصوب سال 1390 استفاده کرده و پس از فک رهن و تسویه وام دریافتی صرفا در قالب تسهیلات ساخت می‌توانند مجددا از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اضافه کرد: سقف تسهیلات سال 1390 در مرکز استان 300 میلیون ریال و در شهرستان ها 250 میلیون ریال بود.

وی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه واجدین شرایط تسهیلات مسکن می‌توانند نسبت به مراجعه به سامانه ایثار من و ثبت درخواست اقدام و پس از طی فرآیند قانونی و احراز شرایط از ابتدای سال 1403 به بانک‌های عامل معرفی شوند.

برزگر با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری با نرخ سود چهار درصد و با بازپرداخت 20 ساله پرداخت می‌شود، ادامه داد: مبلغ این تسهیلات در مراکز استان‌ها پنج میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها چهار میلیارد ریال و روستاها سه میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر است و فروش این تسهیلات مجاز نیست، تاکید کرد: تسهیلات حمایتی غیر ایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

سنگ تمام دولت برای ایثارگران / این افراد نفس راحتی کشیدند 2