سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

روز گذشته معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کرد تا به جوانان «وام تجمیعی» 2 میلیارد تومانی پرداخت شود؛ پیشنهادی که به گفته وی می‌تواند مشکل ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان را به صورت یکجا حل کند.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد - ایرنا - در بسیاری ازجامعه‌های توسعه یافته در عمل اقداماتی برای رسیدگی به حقوق کودکان کار دنبال میشود، اما آنچه که جای تامل دارد این است که در لرستان و بروجرد رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی این قشر از جامعه رضایت بخش نبوده که نشان می دهد باید برنامهریزی و اقدام عملی صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا

کارشناس ارشد دفتر بررسی‌های امور حقوقی معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین لایحه جدید برای مقابله با کودک همسری خبر داد و گفت: این لایحه که حداقل سن ازدواج را برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال تعیین کرده است، با حمایت اعضای کمیته فرعی کمیسیون لوایح دولت به تصویب رسید.

خبرگزاری دانشجو

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پیشنهادات به بودجه سال 99 گفت: پیشنهاد افزایش وام ازدواج جوانان در جلسات بررسی بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد. وی گفت: ما وظیفه داریم از مقوله ازدواج جوانان حمایت‌های لازم را داشته باشیم. با توجه به افزایش سن ازدواج دیگر عدد 30 میلیون تومان برای وام ازدواج کفاف امور را نمی‌دهد. عضو کمیسیون...

خبرگزاری دانا

مدیر کل ثبت احوال لرست با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 12 هزار و 82 مورد ثبت ازدواج در استان ثبت شده است گفت: در این مدت 21 هزار و 835 نوزاد نیز به دنیا آمده است.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال یزد از ثبت تولد 14 هزار و 821 نوزاد از ابتدای سال 98 تا امروز (پنجشنبه) خبر داد و گفت: از این تعداد هفت هزار و 477 نفر پسر و بقیه دختر هستند که این اداره کل نسبت به ثبت موالید در میان 31 استان در جایگاه ششم قرار دارد. .

خبرگزاری دانا

مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: در 9 ماهه امسال 14 هزار و 821 ولادت شامل 7 هزار و 477 پسر و 7 هزار و 344 دختر و 3 هزار و 796 مورد فوت در استان یزد به ثبت رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

یاسوج - ایرنا - بر اساس اظهارات کارشناسان حوزه ثبت احوال، چنانچه ظرف 2 سال اخیر میانگین ازدواج و ولادت نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و بر خلاف آن در این مدت میزان طلاق در این استان سیر نزولی داشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه‌سادات طباطبایی، چند سالی است بحث احیا حقوق زنان در جامعه داغ شده و توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرده است، با این وجود وقتی پای درددل بانوان در جامعه می‌نشینیم ظاهرا گره‌ای از مشکلات اصلی آن‌ها هنوز باز نشده و همچنان اندر خم یک کوچه‌ایم. گویا ژست «حمایت از حقوق زنان» تبدیل به بازیچه‌ای به دست جریانات سیاسی شده است تا سبدهای رأیشان را...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعار امسال ما خدمت رسانی هوشمند، شفافیت و کارآمدی است. او با اشاره به گزارش عملکرد سازمان ثبت احوال طی 9 ماه گذشته بیان کرد: بیش از 908 هزار و 397 واقعه ولادت از فروردین سال جاری تا پایان آذر ماه به ثبت رسیده است. سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص آمار ثبت...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پرطرفدارترین اسامی ایرانی در سال 98 را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان

ابوترابی درباره میزان آمار ثبت تاریخ تولد‌های لاکچری در تاریخ 8.8. 98 توضیحاتی ارائه داد و گفت: بیش از 98 درصد ولادت‌ها در بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و اینطور نیست که تاریخ تولد بر اساس خود اظهاری باشد.

وب‌گاه عصر ایران

متاسفانه با وصف مخالفت‌ها و واکنش‌های زیادی که علاقمندان برای حقوق شهروندی و علاقمندان به سلامت جسمی، جنسی، روحی، روانی و حتی رفتاری دختران یا پسران قائلند، مجلس شورای اسلامی نتوانسته به صراحت حتی عربستان ممنوعیت قاطعی را در این زمینه پیش بینی کند.