سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ازدواج کودک یا «کودک همسری» که در سال‌های اخیر فعالان حقوق کودکان تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از آن انجام داده‌اند، همچنان به دلیل کشدار شدن اصلاح قوانین مربوط به سن ازدواج در کشور رخ می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ازدواج گرچه یک نیاز ضروری انسانی است اما به اعتقاد روانشناسان اگر به هنگام اتفاق نیافتد، فرصت تجربه‌های شیرین دوران کودکی و نیز رشد و تکامل را سلب می‌کند و سبب آسیب‌های روانی و اجتماعی متعددی می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: امسال تاکنون بیش از 13 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در این استان پرداخت شده است.

خبرگزاری دانا

احمد کلاته ساداتی گفت: پیش بینی می‌شود در دو یا سه دهه آینده، حدودا بین 20 تا 30 میلیون جمعیت سالمند داشته باشیم و در واقع در آینده حدود یک سوم جامعه سالمند هستند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - استاندار فارس گفت: خون پاک سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی تقویت کننده جبهه مقاومت و تمام محورهایی خواهد شد که در مقابل استکبار فعال هستند.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد - ایرنا - مادری دلنگران و مضطرب در حالیکه دست ملیکا دختر بچه مبتلا به اوتیسم خود را همراه دارد به مرکز توانبخشی اختلالات نافذ رشد (طیف اوتیسم) حکمت بروجرد مراجعه می کند و ملتمسانه از مدیر مرکز می خواهد با پدر بچه صحبت کند تا کمتر در خانه عصبانی شود و بیماری کودک را بپذیرد.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - پس از سال‌ها انتظار برای تصویب قانونی محکم و متقن در حمایت از زنان خشونت دیده، لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در حالی از قوه قضاییه به دولت ارسال شد که با حذف برخی بندهای پیش‌نویس اولیه و برخی تغییرات در عناوین، گویی همچنان سایه خشونت بر سر زنان باقی خواهد ماند.

خبرگزاری ایسنا

خبر شهادت سردار سلیمانی امروز تیتر اخبار تمام رسانه‌ها قرار گرفت و در پی آن علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی، وزارتخانه‌ها و معاونت‌های زیر مجموعه آنها و سازمان‌ها و نهادهای مختلف پیام‌های تسلیتی در پی شهادت این مرد بزرگ منتشر کردند. همچنین آغاز زمان ثبت درخواست دریافت بسته حمایت معیشتی برای افرادی که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند، مدارس لاکچری شمال تهران، تاثیر تحریم‌های آمریکا...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر گروه های علمی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: طبق پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت تا سال 2100 جمعیت ایران طی یک سناریو به 30 میلیون نفر خواهد رسید که نیمی از آن، جمعیت سالمند خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عضو مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس در راس امور نیست، گفت: شما کاری کرده‌اید که مجلس در رأس امور نباشد.

خبرگزاری ایسنا

عضو مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند مجلس در راس امور نیست، گفت: شما کاری کرده‌اید که مجلس در رأس امور نباشد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - امام جمعه اردبیل گفت: مطالبه اول من از دولت رعایت توازن و عدالت در تقسیم منابع مالی در بین استان‌های کشور ضروری است.

خبرگزاری میزان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مجلس اگر عرضه داشته باشد در رأس امور است گفت: در دولت گذشته غیر از بنزین 9 قلم کالای دیگر هم گران شدند، ولی هیچ شوک جدی به اقتصاد کشور وارد نشد، زیرا مجلس نقش آفرینی کرد چنانچه قیمت بنزین سهمیه‌ای 4 برابر و غیر سهمیه‌ای 7 برابر شد و قیمت گازوئیل هم تغییر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو مجمع تشخیص گفت: دولت قبل سعی در هدفمندی یارانه‌ها داشت که از چند ماه قبل زمینه آن را فراهم کرد اما اینکه یک‌شبه و بدون اطلاع مردم قیمت‌ها را افزایش دهیم هنر نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمارهای جدید از وضعیت ازدواج و طلاق، حکایت از آن دارد که در ایران گسستگی عاطفی و کوتاه شدن عمر زناشویی زنان و مردانی که گاه برای تشکیل زندگی، کوه را جابه جا کرده‌اند گوی سبقت را از کشورهای اروپایی ربوده است.