سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خلیل علی محمدزاده رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت در کنفرانس علمی فرزندآوری، تهدید‌ها و فرصت‌ها که با حضور اعضای هیئت علمی گروه مامایی و شاغلان مامایی برگزار شده بود، به تبیین بخشی از کلید واژه‌های جمعیتی در فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: در سیاست‌های جمعیتی کشور، فرزندآوری سالم در کنار تربییت فرزند صالح و کارآمد مطرح است و در...

خبرگزاری دانا

اگر زمانی می توانستیم ادعا کنیم: «کودک همسری؛ کلید واژه ایجاد انحراف در سیاست‌های جمعیتی» است اکنون می توان گفت: کودک همسری «کلیدواژه اجبار جامعه به سمت عدم ازدواج به وقت» یا «تجردگرایی» است.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه فعالیت های حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، گفت: زوج های طلبه پایین ترین آمار طلاق را دارند.

خبرگزاری دانا

وقتی به بررسی چرایی بالا رفتن آمارهای طلاق اشاره می شود، برخلاف نظر بدنه جامعه که باز هم مسائل اقتصادی را روی میز محاسبات خود قرار می دهند، مسئله تربیتی مهم ترین دلایل را در بر می گیرد. از این جهت که به قضیه بالارفتن آمارهای طلاق نگاه می اندازیم، نتیجه ای به دست می آید: کفه ترازو به ضرر دختران پایین! ست!.

وب‌گاه مشرق نیوز

مشاور لیدر اصلاح‌طلبان به تازگی در راستای پروژه "تحریم خاموش انتخابات"؛ تأکید کرده است که حجت بر اصلاحات تمام شده و ما نباید عملا در انتخابات شرکت کنیم!

وب‌گاه فرارو

تبدیل جوانان دریافت کننده وام ازدواج به بدهکاران بانکی نیز از دیگر موضوعاتی بود که واکنش معاونت جوانان را به همراه داشت. به دنبال این موضوع معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزایش مبلغ وام ازدواج را برای حل مشکل جوانان کافی ندانسته و با انتقاد از نبود شرایط اشتغال ایمن آن‌ها گفته بود که براساس آخرین گزارش‌های بانک مرکزی، بسیاری از جوانان اعلام کرده‌اند امکان پرداخت اقساط وام 30...

وب‌گاه عصر ایران

ازدواج دختر در سنین کودکی نه تنها از هزینه‌های خانوار کم می‌کند، بلکه سود و منفعت مادی و اقتصادی نیز برای خانواده فراهم می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - دستیابی به علم روز دنیا در مرکز درمان ناباروری کرمانشاه این امکان را ایجاد کرده تا دیگر کرمانشاهیان برای داشتن حس شیرین فرزند، مسافتی دور را طی نکنند و متحمل هزینه‌های گزاف نشوند به این امید که میزان بالای ناباروری در این استان کاهش یابد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دانشیار گروه جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران گفت: سیاست‌های کلی جمعیت متاسفانه در جریان اجرای برجام به حاشیه رفت و هیچ مسؤولی به آن توجه ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: رشد مبلغ وام ازدواج از 3 میلیون تومان در سال 88 به 50 میلیون تومان در سال آینده در نگاه اول این امید را در دل جوانان ایجاد می‌کند که می‌توانند با کمک این افزایش بخشی از مشکلاتشان را حل کنند، اما شرایط اقتصادی در دو سال گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و در عمل نشان داد افزایش مبلغ وام نه تنها برای حل مشکلاتشان گارگشا نبوده، اما در عین حال پیامدهایی نیز با خود به همراه آورده...

خبرگزاری ایسنا

رشد مبلغ وام ازدواج از 3 میلیون تومان در سال 88 به 50 میلیون تومان در سال آینده در نگاه اول این امید را در دل جوانان ایجاد می‌کند که می‌توانند با کمک این افزایش بخشی از مشکلاتشان را حل کنند، اما شرایط اقتصادی در دو سال گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و در عمل نشان داد افزایش مبلغ وام نه تنها برای حل مشکلاتشان گارگشا نبوده، اما در عین حال پیامدهایی نیز با خود به همراه آورده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نگاه‌های معنادار، سوال‌های پی در پی، محبت‌ها و دفاع‌های بی مورد دانشجوی پسر در میان سایر دانشجویان، رنگ و بوی مزاحمت به خود گرفته بود و روز به روز بر کلافگی استاد می‌افزود. سرانجام لب به اعتراض گشود و دانشجو را به اتاق استادان خواست تا با او صحبت کند. اندکی سکوت و سپس ابراز علاقه پسر به استاد تمام محتویات فضای اتاق دربسته را تغییر داد.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - محمدجواد سمیعی؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد؛ این روز‌ها اکثر جوان‌ها تا با شخصی که سن و سالی از او گذشته مواجه می‌شوند، با این سوال روبه‌رو می‌شوند که «ازدواج نکردی»؟! درحالی که آمار ازدواج هم‌چنان در حال کاهش است. سن ازدواج که از دهه چهل تا الان از حدود 20 سال به نزدیک 28 سال رسیده است و در کلان‌شهری مثل تهران این میانگین به 30 می‌رسد. البته هنوز پسرها...

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - رد شایعه محصولات لبنی آلوده به سم آفلاتوکسین، توقیف سه قایق صیادی کویتی در آب های ایران، بارش برف در نیمه شمالی و غربی کشور، لغو برخی پروازها، کاهش نرخ موالید در کشور، آخرین وضعیت مناطق سیلزده و تدفین سه تن از شهدای سانحه هوایی از مهمترین اخبار ایرنا در 24 ساعت گذشته بود.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اتاق فکر برای ترویج سیاست‌های جمعیتی با حضور چند دستگاه تاثیرگذار تشکیل شود تا برنامه‌های منطقی و منسجم را برنامه‌ریزی و در کوتاه مدت اجرا کند.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند ایرنا - مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برآورد ما در وزارت بهداشت این است که اگر کارویژه ای انجام نشود در سال 1400 متولدین ما به زیر یک میلیون نفر خواهند رسید و رشد جمعیت به کمتر از یک درصد می‌رسد.