سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

تندگویان تصریح کرد: افزایش وام ازدواج آسیب‌های دیگر از جمله خرید و فروش وام ازدواج که قبلا وجود نداشت را ایجاد کرده و دریافت وام دختران زیر 15 سال را 4 برابر افزایش داده است همچنین میانگین سن ازدواج هم رو به افزایش رفته است که می‌طلبد قانونگذار به این موارد توجه کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: معاون امور جوانان گفت: حرف ما این نیست که به زیر 15 سال وام ازدواج تعلق نگیرد بلکه می‌توان وام آنها را تا سن 18 سالگی محفوظ نگه داشت.

خبرگزاری مهر

معاون امور جوانان گفت: حرف ما این نیست که به زیر 15 سال وام ازدواج تعلق نگیرد بلکه می‌توان وام آنها را تا سن 18 سالگی محفوظ نگه داشت.

خبرگزاری تسنیم

در چند سال اخیر شاهد موجی از فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی و مخصوصا سینمای خانگی با مفاهیم "ضدخانواده" هستیم! در حالیکه تحکیم خانواده و ارتقاء سرمایه اجتماعی آن بر پایه رضایت و انصاف از تاکیدات "سیاست‌های کلی خانواده" توسط رهبر معظم انقلاب بوده است.

خبرگزاری ایسنا

یک فعال حقوق زنان ضمن انتقاد نسبت به برخی تناقض‌های قانونی در کشور گفت: طبق قانون رشد متعاملین، بانک‌ها افراد زیر 18 سال را برای اخذ وام یا انجام امور مالی و بانکی صالح نمی‌شناسند؛ حال چطور می‌شود دخترانی که نمی‌توانند امور بانکی خود را شخصا انجام دهند بر اساس ماده 1041 قانون مدنی اجازه ازدواج در سن 13 سالگی را دارند و به تبع آن می‌توانند وام ازدواج دریافت کنند؟.

خبرگزاری ایرنا

بیروت - ایرنا - شدت گرفتن بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان باعث وخیم تر شدن اوضاع معیشتی و بالا رفتن نرخ بیکاری و به دنبال آن افزایش میزان مهاجرت و کاهش جمعیت جوان این کشور شده است.

خبرگزاری دانشجو

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ بعد از انقلاب اسلامی رشد جمعیت افزایش پیدا کرد و در دهه 60 جمعیت کشور به 60 میلیون نفر یعنی حدود دو برابر جمعیت قبل از انقلاب رسید. این افزایش جمعیت به نوعی اعتقادی بود و در حالی صورت گرفت که انقلاب نوپای ما درگیر مسائلی، چون تحریم‌های اقتصادی و جنگ بود. اواسط دهه شصت با تصویب مجلس، سیاست کنترل جمعیت شروع شد و برآورد جمعیت شناسان این بود که نرخ رشد جمعیت...

خبرگزاری مهر

اهواز - رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: پنج هزار و 400 استاندارد آموزشی مشاغل و شایستگی در کشور تدوین شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

آمارها و اسناد رسمی کشور و همچنین منابع آگاه، نشان می دهد که اعطای وام ازدواج در هیچ مقطعی باعث کودک همسری نشده و حتی آمار این پدیده در کشور رو به کاهش است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع با همکاری اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و موسسه آرامش گستر باغ زندگی برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، سن کنونی ازدواج در این استان نسبت به پنج سال پیش هشت ماه افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تشکیل خانواده در ایران اسلامی همواره مورد تاکید خانواده‌ها بوده زیرا جوانان با ازدواج و تشکیل خانواده مسیر هدفمندی را برای خود تعریف و زندگی رنگ و بوی دیگری می‌گیرد؛ اما در این بین با توجه به فرهنگ‌های متنوع، در مورد سن ازدواج، نظرات متعدد و دور از واقعیت مطرح است که جامعه زنان و دختران را دچار آسیب می‌کند.

خبرگزاری مهر

مدیر گروه جمعیت شناسی موسسه مطالعاتی دانشگاه تهران گفت: امروزه مسئله‌ای با مضمون استقلال جسمی یا آزادی بدنی زنان میان فمینیست‌ها مطرح می‌شود و این موضوع مصداق حرکت به سمت عدم فرزند آوری است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امروزه بسیاری از کشورها تعادل جمعیتی ندارند و از جمله آثار و پیامدهای منفی کاهش جمعیت، تغییر ساختار جمعی و به اصطلاح، پیر شدن جمعیت کشور و در نتیجه، عدم رشد و توسعه اقتصادی است از این رو اولویت‌های تاثیرگذار در حوزه رشد جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ازدواج کودک یا «کودک همسری» که در سال‌های اخیر فعالان حقوق کودکان تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از آن انجام داده‌اند، همچنان به دلیل کشدار شدن اصلاح قوانین مربوط به سن ازدواج در کشور رخ می‌دهد.