سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی شورای اجتماعی زنان گفت: متاسفانه در بسیاری از دانشگاه ها برای عدم تخصیص بودجه، شاهد تلاش برای ترویج ازدواج سفید هستیم.

خبرگزاری تسنیم

معاون فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در برخی از دانشگاه‌های کشور برای به اضمحلال کشیدن نهاد خانواده بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا کارگاه‌هایی برگزار شود و جوانان را از ازدواج صحیح دور کند و به ازدواج سفید ترغیب کند!

وب‌گاه فرارو

کسانی که همچنان از ازدواج کودکان دفاع می‌کنند، نگاه کالایی و سنتی به زن و حتی انسان دارند و ارزش غایی زن را تا حد کالایی برای تولیدمثل تقلیل می‌دهند؛ چراکه افزایش چشم‌گیر تقاضای وام ازدواج برای افراد زیر 15 سال، درحالی است که در گروه‌های سنی دیگر، یک روند یکسان افزایشی برای تقاضای وام ازدواج به چشم می‌خورد.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی دولت: باید برای یکدیگر شادی بسازیم، دولت سن ازدواج کودکان را تعیین کرد و رئیس کل بانک مرکزی: اقدامات ثبات‌سازی را با هدف کاهش تورم ادامه می‌دهیم از جمله عناوین صفحه اول روزنامه‌های امروز کشورند.

خبرگزاری ایسنا

برخورد با 245 آموزشگاه رانندگی متخلف در کشور، تدوین لایحه‌ای جدید برای مقابله با «کودک همسری»، عمده علت مرگ ایرانیان در سال گذشته، جزییات پیشنهاد پرداخت وام 2 میلیاردی به جوانان، انتقال یک قلاده پلنگ ایرانی به باغ وحش تهران و... از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در هفتمین روز دی ماه هستند.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - رییس ثبت احوال میبد با اشاره به ثبت یک هزار و 367 واقعه ولادت در 9 ماه اول امسال در این شهرستان گفت: این آمار که 684 نفر آن مرد و 683 مورد زن می باشند نسبت به مدت مشابه در سال 97، 13 و چهاردهم درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری دانا

استاندار گیلان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت جوانان توسط تمامی ارکان حاکمیت مورد پذیرش بوده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان تأکید دارند.

خبرگزاری مهر

مسئول واحد خواهران جنبش عدالت‌خواه دانشجویی: نرخ باروری به زیر 2.1 و کمتر از حد جایگزینی رسیده است بنابراین نمایندگان در مجلس یازدهم باید حمایت از ناباروران را جدی بگیرند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه 2 هزار و 943 واقعه طلاق امسال در استان ثبت شده است، گفت: دوام زندگی مشترک 16.2 درصد زوجین در این استان کمتر از یکسال بوده است.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - معاون امور هویتی ثبت احوال گیلان گفت: از مجموع ازدواج های صورت گرفته طی 9 ماه امسال در استان؛ 295 ازدواج برای دختران زیر 15 سال و 299 ازدواج برای پسران زیر 19 سال ثبت شده است.

وب‌گاه فرارو

مردم بسیار شنیده‌اند که یک فردی آمده و 5000 میلیارد و6000 میلیارد و... از شبکه بانکی کشور وام گرفته و بعد یا برخوردی با او نشده، یا مجازاتش طوری بوده که تاثیری در جلوگیری از وقوع جرم نداشته است. به همین دلیل نیز باید در این طرح بر گلوگاه‌هایی که ممکن است ایجاد تخلف شود، نظارت کافی و درست انجام شود.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اشتغال و ازدواج رابطه معنادار و مستقیمی با هم دارند؛ گفت: اشتغالزایی در تسریع و تسهیل ازدواج جوانان موثر است باید مدیران اهتمام خود را در این زمینه به کار بندند.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 21 هزار و 835 واقعه ولادت در استان ثبت شده است.