یک‌شنبه 17 تیر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه عرشه آنلاین

قتل‌های ناموسی در ماه‌های اخیر، در شهرها و استان مختلف ایران به شدت افزایش یافته‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در ماه‌های گذشته، قتل با تبر یک دختر در دیواندره، قتل مبهم در روستای میرکی دهگلان، خفه‌کردن دختر جوانی در بخش مرکزی کرمانشاه، قتل زن جوان در روستای قزل آخ خویو و سه قتل ناموسی در کوهدشت لرستان و مواردی از این دست تصویر دردناکی از افزایش قتل‌های ناموسی را نمایان می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در ماه‌های گذشته، قتل با تبر یک دختر در دیواندره، قتل مبهم در روستای میرکی دهگلان، خفه‌کردن دختر جوانی در بخش مرکزی کرمانشاه، قتل زن جوان در روستای قزل آخ خویو و سه قتل ناموسی در کوهدشت لرستان و مواردی از این دست تصویر دردناکی از افزایش قتل‌های ناموسی را نمایان می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: غاده باورش نمی‌شد. حرف‌هایش را داشت از دهان چمران می‌شنید. چمران سرش را پایین انداخت تا به کنجکاوی غاده پایان بدهد: «هرچه نوشته‌اید خوانده‌ام و دورادور با روحتان پرواز کرده‌ام» و اشک‌هایش سرازیر شد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - ناباروری یکی از چالش‌های سه‌گانه پیش روی جوانی جمعیت در کشور و استان اصفهان است، افزایش سن ازدواج که یکی از مهمترین عوامل ناباروری است، باعث شده نقش مراکز درمان ناباروری برای حل چالش جمعیت پررنگ‌تر شود.

خبرگزاری دانشجو

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ این چند روز، توی ماشین که صدای رادیو را میشنوی، توی خانه که برای استراحت تلویزیون را روشن می‌کنی، برای چک کردن اخبار که سایت‌های مختلف را باز می‌کنی، صدای جشن و دست زدن که از مسجد بیرون می‌آید و توی محل می‌پیچد، متوجه می‌شوی که روز ازدواج است. نام گذاری روز ازدواج تنها مورد از قانونِ کهنه تسهیل ازدواج جوانان است که اجرا شده است. حال دیگر کسی منتظر اجرای...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سامانه ازدواج دانشگاهیان «همرسان» در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد. در این مراسم حجت الاسلام محمد شریفانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده و جواد محمدی سرپرست...

خبرگزاری مهر

در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سامانه ازدواج دانشگاهیان «همرسان» در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ بهزاد خلیلی، مسئول اندیشکده سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی به‌آیند به مناسبت روز ملی ازدواج و در پاسخ به سوال پیرامون روند ازدواج در ایران اظهار داشت: برای ضحبت درباره معقوله ازدواج، لازم است که این مبحث را از دو جنبه مورد بحث قرار دهیم، یکی نوع نگاه حاکمیت به ازدواج و دیگری جایگاه ازدواج نزد جامعه است. مشاهده هر دو مورد نشان دهنده‌ی این است...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس مذهبی گفت: ذی‌الحجه از ماه‌های شریف نزد مسلمانان است و مناسبت‌های مذهبی گوناگونی در آن وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران با اشاره به نسبت 3 برابری بیکاران باسواد به بیسواد در کشور گفت: کشورهایی مثل چین با بازنگری در شیوه های آموزشی خود همانند ارائه رشته های متناسب با نیاز بازار کار و ترویج کارآفرینی مشکل خود در این زمینه را حل کردند.

وب‌گاه گسترش

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به اینکه جامعه پویا از خانواده پویا شکل می گیرد خاطرنشان کرد: دشمنان همواره با تغییر سبک زندگی جامعه به دنبال هویت زدایی از جوانان این انقلاب هستند و بالا رفتن سن ازدواج و بی رغبتی به تشکیل خانواده یکی از مصادیق این هویت زدایی است. باید مسئولان نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.