دوشنبه 11 تیر 1403

قدردانی امام جمعه شیراز از حضور مردم در انتخابات 11 اسفند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قدردانی امام جمعه شیراز از حضور مردم در انتخابات 11 اسفند

اقتصادنیوز: امام جمعه شیراز گفت: دستگاه‌های تبلیغی دشمن می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید و به هر شکلی می‌خواستند مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت کنند اما مردم فارس حضور و مشارکتی قوی داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، لطف‌الله دژکام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار کرد: دولت سیزدهم سند تحول دولت را در 18 اسفندماه 1400 ابلاغ کرد که باید اصول آن امروز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همین دو سه سالی که از ابلاغ این سند می‌گذرد بارها اهمیت آن را گوشزد فرموده و مکرراً فرمودند در اداره کشور با توجه به این سند باید با یک حرکت جهشی و جهادی تحول ایجاد کنیم.

آیت الله دژکام بیان کرد: در این سند در مورد مساله خانواده هشت مطلب به عنوان شاخص‌های وضعیت مطلوب نوشته که باید مورد توجه قرار بگیرد.

خبر مرتبط واکنش خاتمی به حواشی انتخاباتی / کسی که میلیاردی خرج می‌کند، این پول‌ها را از کجا می‌آورد؟

اقتصادنیوز: خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه به فضل خدا انتخابات در فضایی گرم برگزار شد و مردم آمدند و با رای 41 درصدی، مشتی محکم به دهان دشمنان زدند، تصریح کرد: حضور مردم یک پیام به مسئولان دارد و آن این که «ما آمدیم و تحت تاثیر بوق‌های دشمن قرار نگرفتیم، اما حق ما این است که جلوی گرانی‌های افشار گسیخته را بگیرید»؛ مردم وفادارند و وفاداری خود را نشان دادند. باید بر قیمت‌ها نظارتی دقیق وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه 14 میلیون نفر از جوانان در سن ازدواج هستند باید در گام اول کاهش میانگین سن ازدواج مورد توجه قرار بگیرد و مورد دوم افزایش باروری کل است و در گام سوم نیز تقویت بعد آموزشی و تربیتی فرزندان است که این مساله سوای آب و نان و به معنای تربیت انسانی باید مورد توجه واقع شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مساله بعد کاهش سقط جنین به عنوان یک گناه کبیره است.

آیت الله دژکام افزود: کاهش خشونت در خانواده مورد بعدی است و خانواده باید به کانون مهر و محبت تبدیل شود و مساله بعدی نیز کاهش طلاق است و متأسفانه شنیده می‌شود عدد طلاق با عدد ازدواج تقریباً نزدیک به هم شده در حالی که منفورترین مورد پیش پیامبر اسلام و خدا طلاق است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: باید در همه استان‌های ما ائمه جمعه همچنان روی این مساله کار کنند و دادگستری نیز تلاش‌هایی می‌کند ولی دادگستری آخر خط است و باید از طلاق جلوگیری شود تا کسی به دادگستری مراجعه نکند.

وی بیان کرد: آخرین مساله تقسیم کار مناسب در خانه است و کوچک‌ترین اجتماع مدنی خانواده است که نیاز به تقسیم کار دارد و نباید بار همه مسؤولیت‌ها بر دوش یکی از والدین بیفتد.

امام جمعه شیراز در ادامه پس از قدردانی از حضور مردم در حماسه 22 بهمن و انتخابات 11 اسفند گفت: همه دستگاه‌های تبلیغی دشمن که دنیاپرستی را تبلیغ می‌کنند می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید و به هر شکلی می‌خواستند مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت کنند و شما مجاهدانه در مقابل همه این دستگاه‌های شیطانی ایستادید و حضوری خوب و مشارکت قوی ثبت کردید.

وی در پایان از مجموعه اجرایی انتخابات اعم از مسؤولان امنیتی رسمی و گمنام و تمام کسانی که در تأمین امنیت و سلامت انتخابات کوشیدند تشکر کرد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قدردانی امام جمعه شیراز از حضور مردم در انتخابات 11 اسفند 2