یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

محزون یادآور شد: میانگین سن ازدواج 24 سال برای آقایان و 23 سال برای خانم‌هاست اما سن ازدواج در برخی کلان‌شهرها که نسبت به دیگر مناطق کشور رفاه بیشتری دارند متأسفانه بالاتر از میانگین کشوری است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار مرکز آمار ایران گفت: جمعیت ایران از مرز 85 میلیون نفر عبور کرده که این خبری خوب و نشانه پویایی جمعیت کشورمان است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار مرکز آمار ایران گفت: جمعیت ایران از مرز 85 میلیون نفر عبور کرده که این خبری خوب و نشانه پویایی جمعیت کشورمان است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بسیاری از دختران که سنشان دارد بالا می‌رود و هنوز ازدواج نکرده‌اند و باروری هم نداشته اند، تخمک‌های خود را فریز می‌کنند و در بانک جنین می‌گذارند تا بعد از ازدواج بتوانند از آن استفاده کنن

وب‌گاه فرارو

بعد از پیمایش ملی که در سال 98 در کل کشور انجام شد، مشخص شد که شیوع ناباروری کلی در زوج‌های ایرانی 20.3 درصد است یعنی حدود 3 میلیون و 260 هزار زوج نابارور در کشور وجود دارد که این آمار، بالاتر از میانگین جهانی است.

وب‌گاه عصر ایران

پیش‌بینی می‌شود که سالانه حدود 88 هزار زوج نیز به آمار ناباروری اضافه شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شیوع ناباروری در بیش از 20 درصد زوجین ایرانی گفت: براساس نتایج پیش‌بینی‌ها، نرخ رشد جمعیت ایران در سال‌های آینده منفی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به شیوع ناباروری در بیش از 20 درصد زوجین ایرانی گفت: براساس نتایج پیش‌بینی‌ها، نرخ رشد جمعیت ایران در سال‌های آینده منفی می‌شود.

خبرگزاری مهر

به گفته سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت خروج از سیاهچاله جمعیت غیرقابل جبران است.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت گفت: اکنون 11 تا 12 میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دفتر مطالعات راهبردی جنسیت و علم با بیان اینکه در شرایط فعلی دانشگاه و خانواده نسبت به هم بیگانه شده‌اند، می‌گوید: فقط یک درصد از دانشجویان، متاهل از دانشگاه خارج می‌شوند و در سنین بعد از فارغ التحصیلی شانس ازدواج به شدت کاهش می‌یابد.

وب‌گاه فرارو

ایران یکی از کشور‌های دارای آمار بالای بیماران ثبت شده تالاسمی در جهان است. اضافه شدن سالانه 300 بیمار جدید تالاسمی به چرخه بیماری حاکی از آن است که هنوز خیلی از افرادی که قصد ازدواج دارند به آزمایش‌های پیش از ازدواج اعتقادی ندارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بیماری تالاسمی نوعی کم‌خونی شدید ارثی است که به‌علت اختلال در کارایی گلبول‌های قرمز در فرد به وجود می‌آید و ترزیق خون و دارو را به دو یار جدانشدنی برای همه عمر تبدیل می کند.

وب‌گاه فرارو

طاهرزاده در مورد سایر عوارض بارداری در سنین زیر 18 سال می‌گوید: «فرزندان حاصل از این بارداری دارای وزن پایین هستند و معمولا دچار زایمان زودرس می‌شوند. در یک جمله می‌شود گفت که عوارض بارداری در زیر 18 سال بیشتر است». او در مورد پرخطربودن بارداری در سنین بالای 35 سال هم توضیح می‌دهد: «امکان سقط جنین و ناهنجاری‌های مادرزادی در بارداری‌های بالای 35 سالگی بیشتر است. به همین دلیل انجام آزمایش‌های...