یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

ناهید خداکرمی، ماما و فعال زنان درباره آمار‌های نگران‌کننده سقط‌جنین که رئیس دولت سیزدهم به آن اشاره کرده گفت: آمار‌ها درست نیست و ما بار‌ها منبع این آمار و ارقام را خواسته‌ایم. متاسفانه امثال افرادی که به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنند با یک برنامه کامپیوتری و هوش مصنوعی مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند درحوزه جمعیت نیز در حال ارائه آدرس غلط هستند.

خبرگزاری مهر

اهواز - استاندار خوزستان گفت: خوزستان باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جلودار و میدان‌دار باشد و هر کسی که مانع اجرای این طرح است باید از گردونه کار بیرون شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک جامعه‌شناس می‌گوید: «آمار کودک همسری بالاست، چون در سطوح کلان تصمیم گیری ازدواج کودکان مساله مهمی تلقی نمی‌شود و در راستای سیاست افزایش جمعیت از آن دفاع می‌شود. از طرف دیگر زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی کودک - همسری بدون تغییر باقی مانده‌اند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت آمار کاهش یابد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عمادافروغ استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس، امروز دارفانی را وداع گفت.

وب‌گاه عصر ایران

علی گودرزی: تفاوت جدی با کشورهای اروپایی داریم؛ یکی از تفاوت‌ها این است برخی از کشورهای اروپایی طی 300 سال پیر شدند اما کشور ما طی 30 سال پیری جمعیت را تجربه می‌کند و در کشورهایی که 27 درصد سالمند دارند 150 سال طول کشیده تا سالمند شده‌اند ولی سرعت کاهش نرخ باروری ما در دهه 70 سبب شده است که امروز همین سرعت در پیری جمعیت دنبال شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نگاهی به سیر فعالیت‌های میرباقری نشان می‌دهد که او پس از اینکه به ریاست فرهنگستان علوم اسلامی قم می‌رسد، در دهه اول بیشتر فعالیت‌هایش در چارچوب اهداف فرهنگستان بوده است. به‌عبارتی در دهه اول خبری از اظهار‌نظر سیاسی توسط او به‌صورت چشم‌گیر نیست، اما اوایل دهه 90 آرام‌آرام وارد فضای سیاسی کشور می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

نگاهی به سیر فعالیت‌های میرباقری نشان می‌دهد که او پس از اینکه به ریاست فرهنگستان علوم اسلامی قم می‌رسد، در دهه اول بیشتر فعالیت‌هایش در چارچوب اهداف فرهنگستان بوده است. به‌عبارتی در دهه اول خبری از اظهار‌نظر سیاسی توسط او به‌صورت چشم‌گیر نیست، اما اوایل دهه 90 آرام‌آرام وارد فضای سیاسی کشور می‌شود. در این بین نوع نگاه او همانند استادش اجرای احکام اسلامی بدون کوچکترین تقلیلی است و همین...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جلالی با بیان اینکه عفاف و حجاب با سایر رفتارها که پیامدهای شخصی دارد متفاوت است گفت: اگر کسی مقید به نماز و روزه نباشد پیامد شخصی دارد اما موضوع حیای اجتماعی (زیست عفیفانه) علاوه بر پیامدهای شخصی، پیامدهای اجتماعی نیز دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شبکه خبر نوشت: حجت‌الاسلام حسین جلالی دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در حال حاضر مسئولان ذیربط، مصمم هستند که قانون عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در جامعه اجرایی شود.

وب‌گاه فرارو

در قبیله‌ی تایدونگ اندونزی، رفتن به دستشویی تا 3 روز بعد از ازدواج برای عروس و داماد ممنوع است. مردم این قبیله معتقدند نگه داشتن طولانی مدت دستشویی برای عروس و داماد خوش شانسی می‌آورد و آن‌ها تا سال‌ها در خوشی و شادی زندگی خواهند کرد. از سویی دیگر، معتقدند سرپیچی از این قانون عمر بخت شان را کوتاه خواهد کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حال حاضر وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مطابق با ضوابط اعلامی از سوی بانک مرکزی، 120میلیون تومان است؛ اما اگر زودتر ازدواج کنید، می‌توانید 30 میلیون تومان بیشتر از بقیه وام بگیرید! بر اساس دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه و مطابق با بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 کل کشور، اگر سن ازدواج متقاضیان در زمان ازدواج برای مردان کمتر از 25 سال و برای زنان کمتر از 23 سال باشد، آن‌ها...

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از جزئیات پرداخت وام فوری 200 میلیون تومانی به دارندگان سهام عدالت با ما در ادامه همراه باشید.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصاد 100 نوشت: با اعلام اعطای وام سهام عدالت بدون ضامن، بسیاری از سهامداران برای استفاده از این فرصت طلایی از دریافت وام استقبال کرده‌اند.

وب‌گاه گسترش

با اعلام اعطای وام سهام عدالت بدون ضامن، بسیاری از سهامداران برای استفاده از این فرصت طلایی از دریافت وام استقبال کرده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

صادقی رئیس پژوهشگاه ابن سینا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به درمان ناباروری در کشور اظهار کرد: ایران هم گام با کشور‌های پیشرفته دنیا کار‌های خوبی در زمینه درمان ناباروری انجام می‌دتد و بسیاری از عمل‌های جراحی برای ناباروری دز کشورمان انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه گردشگران سلامت از کشور‌های مختلف و حتی ایرانی‌های مقیم در اروپا، کانادا و دبگر کشور‌ها برای درمان ناباروری...