دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

بانک مرکزی در نامه‌ای خطاب به شبکه بانکی، نسبت به بررسی و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در چارچوب اخذ وثایق وفق قانون مربوطه تاکید کرد و خواستار تسریع در این امر شد.

وب‌گاه عصر ایران

بررسی‌ها نشان داده که درصد قابل توجهی از موارد ترک تحصیل دانش آموزان ظرف سال های اخیر با کودک همسری پیوند خورده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برکاتی گفت: از بعد از تشکیل سلول تخم هیچ کس اجازه ندارد جنین را سقط کند و براساس موازین قانونی که مجلس و سازمان نظام پزشکی تعیین کرده اند، تعداد اندکی در کشور مجوز داده شده که سقط کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی درباره مسایل مربوط به خانواده توضیحاتی داد.

وب‌گاه عصر ایران

انجام بیش از حد عمل اهدای تخمک می‌تواند سرطان‌های دستگاه تناسلی، تخمدان، گردن رحم و واژن را افزایش دهد، به‌همین دلیل توصیه می‌شود که عمل اهدای تخمک بیش از پنج بار صورت نگیرد.

خبرگزاری ایسنا

همه چیز از پنجم آذر سال قبل با اعلام وصول طرحی به نام "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" آغاز شد؛ طرحی که مخالفان و موافقان زیادی داشت و صحبت پیرامون آن بالا گرفت. اما آنچه که برخی واکنش‌ها و نگرانی‌ها را افزیش می‌داد ابهاماتی بود که به برخی مواد آن از جمله ماده 53 و 56 آن وارد شده بود؛ طرحی که علی‌رغم مخالفت گروهی از متخصصان و پزشکان، سرانجام در 10 آبان ماه سال جاری به قانون تبدیل شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حدود 600 هزار سقط جنین در سال گفت: الان به گونه‌ای است که اگر خانمی تصمیم به سقط بگیرد، تا یک ساعت بعد داروی سقط به دست او می‌رسد و این یک فاجعه است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان نماینده مردم تهران در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، مطرح کرد: این طرح از اولین طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم ثبت شد و تعداد زیادی امضا جمع شد تا کمیسیون مشترکی تشکیل شود و از اعضای 9 کمیسون تخصصی مجلس...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زهره الهیان گفت: در کل دنیا رکورددار در سقوط نرخ رشد جمعیت هستیم. یعنی این سقوط در ایران سقوط آبشاری است و الان در مجامع بین‌المللی وقتی می‌خواهند مثال بزنند، ایران را مثال می‌زنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حدود 600 هزار سقط جنین در سال گفت: الان به گونه‌ای است که اگر خانمی تصمیم به سقط بگیرد، تا یک ساعت بعد داروی سقط به دست او می‌رسد و این یک فاجعه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، خبر از طلاق 172 دختر بچه 10 تا 14 ساله در بهار 1400 می دهد.

وب‌گاه الف

12.3 درصد جمعیت بیش از 90 هزار نفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهر سالمند کشور به‌شمار می‌رود؛ این درحالی است که 18 سال است مردم روستای دیسفان شاهد تولد در این روستا نبوده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

گروه استان‌ها 12.3درصد جمعیت بیش از 90هزارنفری گناباد را سالمندان تشکیل می‌دهند و این شهرستان دومین شهر سالمند کشور به‌شمار می‌رود؛ این درحالی است که 18 سال است مردم روستای دیسفان شاهد تولد در این روستا نبوده‌اند.

وب‌گاه الف

تازه وارد 18 سالگی شده بود و هنوز تا دیپلم یک سال تحصیلی دیگر فاصله داشت. هم خودش و هم خانواده‌اش بر سر دو راهی قرار گرفته بودند