دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانا

فرشته روح‌افزا پژوهشگر و محقق حوزه زنان و خانواده گفت: متاسفانه ما برای زنان خودمان هم نتوانستیم شخصیتی مثل حضرت زهرا (س) را ایجاد کنیم، ارتباطات وقتی از چهارچوب شرع خارج شده باشد جامعه دچار بحران می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری عنوان کردند که سن پایین در هنگام ازدواج و اعتیاد شوهر به الکل و داروهای روان‌گردان، شایع‌ترین عوامل برای خشونت خانگی علیه زنان حاشیه‌نشین در کشورهای در حال توسعه هستند.

خبرگزاری مهر

به اعتقاد کارشناسان جمعیت، فقدان فرزند در سال‌های اول زندگی سبب افزایش طلاق شده است و این درحالیست که طبق آمارها بین میانگین سن ازدواج و سن مادر شدن خانم‌ها 5 سال فاصله است.

خبرگزاری دانا

جوان‌سازی جمعیت به یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های کشور در سال های اخیر تبدیل شده که در این طرح، جایگاه زوج های نابارور نیز دیده شده و این امر نشانگر اهمیت این قشر در پیشبرد سیاست های کلی جمعیتی در کشور است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بررسی وام 500 میلیون تومانی ازدواج برای تشویق جوانان به ازدواج خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

بانک گفته اگر کارمند رسمی نداریم باید صاحب شغل آزاد که یک دسته چک از آن بانک دارد به همراه جواز کسب بیاوریم که این هم عملا غیر ممکن است.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای 45 سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

وب‌گاه عصر ایران

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: همواره سن ازدواج صعودی بوده و اکنون در بین مردان به 30 سال رسیده است آمار طلاق هم همواره صعودی بوده و اکنون از هر سه ازدواج در کشور یک مورد طلاق اتفاق می‌افتد.

خبرگزاری دانا

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی‌فر با بیان اینکه قریب به 13 میلیون نفر در سن ازدواج هستند، گفت: دنبال گسترش مراکز مشاوره ازدواج هستیم.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص جنین شناسی گفت: با توجه به اینکه سه تا چهار دهه برای جوان شدن جمعیت فرصت داریم باید از این فرصت طلایی برای افزایش جمعیت استفاده کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل بیمه سلامت ایرانیان گفت: در بودجه سال 1401 برای پوشش خدمات ناباروری اعتبار 700 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری مهر

اگرچه در نگاه کلی عملکرد معاونت زنان طی 100 روز بسیار خوب و مناسب دیده می شود اما آنچه که در این کارنامه مشهود است عجله در تصمیم گیری است که باید ساز و کار اجرای آن ها مشخص و روشن باشد.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه حضور میلیونی مردم بصیر و آگاه در لحظه سرنوشت ساز نهم دی، مشت محکمی بر دهان فتنه گران و استکبار جهانی زد، گفت: بصیرت مردم حنثی کننده شگردهای شیطانی دشمن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خطیب امام جمعه ورامین میگوید که آل سعود باید بداند که بازنده جنگ یمن است.

خبرگزاری ایسنا

شاید یک قدم عقب‌تر از مبحث رسیدن پای جوانان به اتاق‌های مشاوره ازدواج و چالش‌های آن، موضوع اصلی موانع موجود در مسیر ازدواج برای قریب به 13 میلیون جوان است.