دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه عصر ایران

درحالی از سال 96 تا 98 اغلب موالید از مادران 25 تا 29 ساله متولد شده‌اند که این آمار برای سال 99 با اختلاف حدودا 3700 کودک نسبت به موالید متولد شده از مادران 25 تا 29 سال به مادران 30 تا 34 ساله معطوف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

بنا بر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، درحالی اغلب موالید بهار سال گذشته (99)، از مادران 25 تا 29 ساله متولد شده بودند که بیشتر موالید بهار امسال (1400) از مادران 30 تا 34 ساله به دنیا آمده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: مجلس باید شجاعانه به صحنه آید و به نام خیر عمومی، منافع همگانی و مصالح کودک دست متعدیان به کودک را قطع کند و ازدواج زیر 18 سال را ممنوع کند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - طلاق، منفورترین حلال از دیدگاه اسلام و یکی از راه های پایان زندگی مشترک و گاها عاشقانه است که در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - نشست علمی خانواده، جمعیت و فرزندآوری با حضور جمعی از کارشناسان حوزه فرهنگ و خانواده در دانشگاه ادیان و مذاهب قم برگزار شد.

وب‌گاه الف

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به پایین بودن سن ازدواج در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری ضروری است کارگروه استانی برای بهبود وضعیت این حوزه در استان تشکیل شود.

وب‌گاه عصر ایران

جوانان چشم و چراغ کشورند و اگر می خواهیم مسایل فرهنگی جوانان را دنبال کنیم باید فرهنگ کهن کشورمان را جدی بگیریم.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: جوانان چشم و چراغ کشورند و اگر می خواهیم مسایل فرهنگی جوانان را دنبال کنیم باید فرهنگ کهن کشورمان را جدی بگیریم.

خبرگزاری تسنیم

براساس اعلام وزارت بهداشت 15 درصد زوجین نابارورند که نزدیک به نرم جهانی است اما در سال‌های اخیر میزان انجام آی‌وی‌اف در ایران دو برابر استاندارد جهانی بوده است؛ یک پژوهشگر جمعیت درباره راهکارهای درمان ناباروری توضیح داده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ قانونی جامع و کامل است که بسیاری از مشکلات جوانان را تحت حمایت خود قرار داده است اما عدم اجرای آن توسط مسئولان سبب شده مسیر ازدواج همچنان پر پیچ و خم باقی بماند.

خبرگزاری مهر

قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ قانونی جامع و کامل است که بسیاری از مشکلات جوانان را تحت حمایت خود قرار داده است اما عدم اجرای آن توسط مسئولان سبب شده مسیر ازدواج همچنان پر پیچ و خم باقی بماند.

خبرگزاری دانا

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان قم با اشاره به عدم توازن در توزیع زیرساخت های ورزش در مناطق، گفت: استفاده از الگوی های ایرانی اسلامی در ورزش کمرنگ شده است که باید این الگوهای ورزشی را در جامعه معرفی و تقویت کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

اگر مرهم نمی‌شوید حداقل دیگر نمک بر زخم دل این مردم نپاشید و آنها را با این کارها و تصمیمات خلق‌الساعه و بی‌ربط عصبانی نکنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منیره چگینی: فروش فرزندان به باور اکثر مردم در میان قشر متوسط به بالا و متمول جامعه، بیشتر توسط محرومان و کارتن خواب‌های جنوب شهر صورت می‌گیرد که نوزادانشان را پیش یا چند روز پس از به‌دنیا آمدن می‌فروشند، اما کسی به آمارهای کودک‌همسری و نابودی زندگی هزاران کودک دختر توجهی ندارد که افزایش نمودار رشد تورم، مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «دکتر حجت الله عبدالملکی»، در نشست ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که در وزارت ورزش و جوانان برگزارشد، گفت: در موضوع اشتغال، چند گروه، هدف گذاری شده است. وی توضیح داد: این گروه ها، افراد مطلقا بیکار، نا امید از یافتن کار، دارای اشتغال ناقص، دارای اشتغال غیر رسمی و بدون آتیه و شاغل با درآمد پایین را شامل می‌شود. عبدالملکی افزود: وزارت تعاون، کار و...