یک‌شنبه 15 مهر 1403

سه هزارو 667 پرونده مددکاری بهزیستی زنجان به حوزه زنان و خانواده اختصاص دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه هزارو 667 پرونده مددکاری بهزیستی زنجان به حوزه زنان و خانواده اختصاص دارد

زنجان - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون هشت هزارو 318 پرونده مددکاری در این حوزه وجود دارد که از این تعداد سه هزارو 667 پرونده مربوط به زنان و خانواده است و چهار هزارو 35 خانوار نیز در این حوزه مستمری بگیر هستند که 52 درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این معاونت مسوؤل ارائه و انجام برنامه های خدمات اجتماعی مانند قادرسازی (ارائه خدمات قادرسازی به افراد و گروه‌هایی که بنا به دلایل اقتصادی اجتماعی و تربیتی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قراردارند) است.

وی اضافه کرد: اهداف این معاونت شامل توانمندسازی در جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه برنامه های تربیتی و پرورشی پیش از سن دبستان و توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش است.

به گفته حسینی، افزایش کیفیت ارائه خدمات، گزارش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات، افزایش حضور سازمان در سیاست گذاری های مرتبط با آیین و لوایح مرتبط، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی، تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری از دیگر اهداف این معاونت است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر یک‌هزارو 663 دانش آموز و 161 دانشجو تحت حمایت این معاونت هستند و مرکز اورژانس اجتماعی نیز در راستای شناسایی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص فعالیت می کند.

این مسؤول ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می کند.

حسینی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد که از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 19 درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد 28 هزار 498 خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد 18 هزارو 436 خانوار مستمری بگیر این اداره کل بوده و به عبارتی 65 درصد مستمری بگیر بوده و 35 درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می شوند.

*س_برچسب‌ها_س*