یک‌شنبه 15 مهر 1403

سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سوادآموز زنجانی رتبه اول پرسش مهر را کسب کرد

زنجان - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: "فاطمه کاظمی"، سوادآموز زنجانی در مسابقات پرسش مهر رییس جمهوری عنوان سوادآموز برتر ملی رااز آن خود کرد.

فرحناز فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های فرهنگی در کنار آموزش سواد اهمیت صد چندانی دارد و بر این اساس یکی از وظایف این حوزه ارتقای شاخص های اجتماعی و فرهنگی در کنار آموزش خواندن و نوشتن است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله پرسش مهر رییس جمهوری از نمونه های موفق فعالیت فرهنگی در حوزه سواد آموزی است، اضافه کرد: ایجاد زمینه شرکت افراد مختلف از جمله سوادآموزان در مسابقه کشوری پرسش مهر، بیانگر عزم همگانی در توجه ویژه به فعالیت ها و حضور اقشار مختلف در یک فعالیت فرهنگی ملی و تاثیر آن بر جامعه است.

این مسؤول ادامه داد: در همین راستا، در مسابقه پرسش مهر رییس جمهوری سال 98، فاطمه کاظمی از سواد آموزان دوره انتقال موفق به کسب عنوان سوادآموز ملی شدند که این درخشش نشانمی دهد که افراد با سطوح مختلف تحصیلی می توانند با عزم راسخ و پشتکار به اهداف بزرگ و موفقیت دست یابند.

فتحی، ا بیان اینکه این موفقیت نتیجه تلاش سوادآموز، آموزش دهنده، همکاران حوزه سواد آموزی ناحیه یک زنجان و برنامه ریزی درست و دلسوزانه مسوولان برای حضور سوادآموزان در چنین مسابقاتی است، ابراز امیدواری کرد که همچنان با آموزش درست سواد و مهارت های اجتماعی و فرهنگی موفقیت های روزافزون سوادآموزان تداوم یابد.

وی یادآوری کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته طی سال جاری طرح جذب و آموزش اولیاء بی‌سواد و مخاطبین خاص بازمانده از تحصیل با جدیت دنبال می‌شود.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: درحوزه سوادآموزی، سواد را باید با مهارت تلفیق و با ایجاد انگیزه و نیاز، افراد بی سواد را به منظور حضور در کلاس های سوادآموزی جذب کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال آموزشی جدید در حوزه سوادآموزی و با توجه به جذب افراد بی سواد و کم سواد به شکل عمومی، فعالیتهای سواد آموزی بر گروههای خاص کارگری، زنان سرپرست خانوار و کارگران شهرداری و سایر اقشار خاص بی سواد متمرکز شده است.

بر اساس آخرین آمارها، پنج هزارو 312 بی‌سواد و یا کم‌سواد طبق برنامه اعلام شده در زنجان تحت آموزش‌های سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفته اند.

*س_برچسب‌ها_س*