دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

سوریه

سوریه

وب‌گاه عصر ایران

استولستکی با بیان این که امیرعبداللهیان دیپلماتی مهم است که سالها در حوزه پارلمانی فعالیت داشته است، گفت: در طول مذاکرات امروز مسایل دو جانبه و منطقه ای را مورد بررسی قرار دادیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ماجد بن محمد الأنصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر از تلاش کشورهای عربی برای یافتن راه‌حلی برای بحران سوریه استقبال کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روسیه از 14 فروردین ماه ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برای یک ماه به عهده می گیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زمان برگزاری نشست مقامات ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو اعلام شد.

وب‌گاه الف

یک منبع آگاه اعلام کرد که نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه روز دوشنبه در مسکو برگزار خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران و عربستان ضمن توافق بر سر عادی سازی روابط دیپلماتیک اعلام کردند که سفارتخانه های خود را در کشور مقابل باز خواهند کرد. اما توافق بین دو قدرت منطقه ای چه محورهای دیگری را شامل می شود؟

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو حضور دارد، امروز (چهارشنبه) نهم فروردین ماه پس از دیدار و گفتگو با وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح مذاکرات انجام شده پرداخت. وی در این نشست با بیان اینکه پیشرفت‌های خوبی در خصوص همکاری‌های اقتصادی و...

وب‌گاه عصر ایران

وزیر امور خارجه کشورمان: تداوم تنش در قفقاز را به نفع هیچ یک از طرفین نمی‌دانیم. مداخلات خارجی عامل پیچیده شدن اوضاع در منطقه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

لاوروف گفت: برجام جایگزینی ندارد و خواهان احیای هر چه سریعتر برجام هستیم. جهان در انتظار بازگشت آمریکا به تعهداتش است و تحریم ها علیه ایران باید لغو شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بنا به روایت وال استریت ژورنال شواهد نشان می دهد رهبران امارات و عربستان از یکدیگر دور شده اند چرا که از زویایی متفاوت مسائل را رصد می کرده و همچنین سبک رهبری شان نیز با یکدیگر متفاوت است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرگئی لاوروف گفت: جهان در انتظار بازگشت آمریکا به تعهداتش است و تحریم ها علیه ایران باید لغو شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیرامورخارجه کشورمان گفت: ما هرگونه تغییر در ژئوپولتیک منطقه را با هر توجیهی که باشد مردود می‌دانیم و معتقد هستیم که باید از طریق گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی طرف های مختلف در این موضوع قرار بگیرند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری سوریه با صدور فرمانی، پنج وزیر و یک نفر از مشاوران دولت خود را تغییر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، دستور تعیین پنج وزیر برای وزارت نفت و منابع معدنی، وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کننده، وزارت صنعت، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت کشور را صادر کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد