پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: غرب به واسطه امپراطوری عظیم رسانه‌ای اینگونه القا کرده بود که آمریکا و متحدانش یک قدرت شکست‌ناپذیر در حوزه دفاعی هستند و کشورهایی همچون جمهوری اسلامی حرفی برای زدن ندارند. رضایی خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق ثابت شد که این گزاره غرب پوشالی است و قطعا شکست خواهند...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی گفت: انتشار خبر دلخراش دفن دسته جمعی و پنهانی صدها نفر از بیماران، مجروحان و کادر پزشکی بیمارستان ناصر، موجب بهت و اندوه افکار عمومی جهان شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مهمانپرست گفت: از این به بعد هر تعرضی که بخواهد بر علیه ما صورت بگیرد برای آن که اعلام کردیم پاسخ مستقیم می‌دهیم، آنها متوجه شدند که امکان پاسخ مستقیم از طرف ایران وجود دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

صهیونیست‌ها پس از عملیات وعده صادق، با به راه انداختن جنگ روانی و رسانه‌ای شدید علیه کشورمان، سعی در ایجاد وحشت و ترس در ایران داشتند، اما با شکست سختی مواجه شدند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد: شامگاه 25 فروردین ماه، ایران در عملیاتی تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی، به 2 پایگاه هوایی صهیونیست‌ها آسیب جدی وارد کرد. این اقدام تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله هوایی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق و کشته شدن 7تن از سرداران و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران صورت گرفت‌. سپاه در عملیات «وعده صادق» که یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی بود قدرت ایران را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی همتای فنلاندی ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خواند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر نمایندگان مجلس فرامین رهبر انقلاب را رعایت می‌کردند شرایط جامعه این نبود. تصور کنید در زمان اعتراضات 1401 رهبر انقلاب درباره مهسا امینی گفتند: «من دلم برای این دختر سوخت.» اما در مجلس نماینده‌ای داشتیم که در مصاحبه‌هایش فقط فحش نمی‌داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است که اقتصاد بزرگی هم دارد لذا بازی‌گوشی‌ها و شیطنت‌های رژیم صهیونیستی نمی‌تواند خللی در وضعیت اقتصادی ما وارد کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بعد از ظهر امروز امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزیر خارجه پاکستان مکالمه تلفنی داشتند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در برهه فعلی هیچ دورنمای مثبتی از مذاکرات برجامی مشاهده نمی‌شود و جمیع شرایط حاکی از آن است که رویکرد خصمانه غرب نسبت به ایران تداوم خواهد داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، با موج حمایتی از سوی طیف های سیاسی مختلف روبرو شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه گفت که دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی قائل است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وقتی تصمیم گرفتیم عملیات نظامی را روی اسرائیل انجام بدهیم، اولا می‌خواستیم هشدار بدهیم و رژیم را تنبیه کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد: علت برتری امروز قدرت دفاعی ما در منطقه و منفعل‌شدن دشمنان ما این است که نظام دفاعی کشورمان دانش‌پایه است. سازمان سپند به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«آقای ترامپ از بنده چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما که اجازه برای مذاکره نداشتیم. اما آقای بولتون در کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» کاملاً تشریح می‌کند که هربار ایشان تا مرز استعفا پیش رفت برای اینکه مانع از مذاکره شود.» محمدجواد ظریف، وزیر پیشین وزارت امور خارجه برای بررسی شرایط سیاست خارجی ایران در سال 1402 به گفتگو پرداخته است. بخش‌های مهم این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیسان جمهوری تاجیکستان و ازبکستان در دوشنبه و رئیسان‌جمهوری قرقیزستان و قزاقستان در آستانه، توافقنامه‌هایی به گفته خود «تاریخی» را امضا کردند که به اعتقاد کارشناسان نماد گذار به مرحله کیفی جدید روابط در آسیای میانه با اشتراکات عمیق فرهنگی است.