شنبه 14 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنان روز گذشته وزیر ارشاد در مورد بازگشت ایرانیان خارج از کشور و مشخصا بازگشت یکی از خواننده‌های لس‌آنجلسی، یک بار دیگر موضوع هموطنان خارج‌نشین را به صدر خبرها نشاند‌. «ایرانیان خارج از کشور» در تمام سال‌های گذشته و تقریبا در همه دولت‌های پس از انقلاب دغدغه متولیان امور کشور بوده‌اند، تا آنجا که دولتمردان وقت را به ارائه راهکارهای قانونی برای بازگشت ایرانیان سوق داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه امروز چهارشنبه 20 دی ماه هیجانی شد و قیمت دلار و سکه مسیر صعود را دنبال کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در زمان تصدی محمدجواد ظریف برای نخستین بار پشت پرده استعفای ظریف در دولت دوم حسن روحانی را افشا کرد.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه الف

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای در حمایت از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نوشت: ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌نماید.

وب‌گاه مشرق نیوز

تهران - ایرنا - روسا و نمایندگان کشورهای اسلامی در اجلاس فلسطین با تاکید بر برخورداری مردم غزه از عدالت و حقوق انسانی، بر توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطین تاکید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری منتشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: احتمال بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید مورد توجه بسیاری از تحلیل‌گران و رسانه‌های جهانی قرار گرفته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، تالار وحدت میزبان اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها» توسط ارکستر موسیقی ملی ایران به به آهنگسازی و رهبری ارکستر مجید انتظامی از 15 تا 19 دی ماه بود؛ کنسرتی که با استقبال بی‌سابقه مخاطبان ارکستر موسیقی ملی ایران، موافقت استاد انتظامی و مساعدت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تمدید شده بود. برگزاری رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» با همکاری مشترک بنیاد...

وب‌گاه عرشه آنلاین

در روزهای اخیر سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین و تحلیلگر ارشد سیاست خارجی در «میدل ایست آی» اطلاعاتی درباره آخرین تحولات رابطه ایران و آمریکا ارائه کرده است. وی شروع درگیری در منطقه خاورمیانه را پایان روابط پشت‌پرده ایران و آمریکا عنوان کرده است. در روزهای اخیر سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین و تحلیلگر ارشد سیاست خارجی در «میدل ایست آی» اطلاعاتی درباره آخرین تحولات رابطه ایران و آمریکا...

وب‌گاه عصر ایران

جورج بشارت، پروفسور رشته حقوق در کالج هستینگز سانفرانسیسکو و کارشناس سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه است. او که متولد 1954 از پدری فلسطینی و مادری آمریکایی است و مقالات بسیاری در مورد فلسطین و حقوق فلسطینیان در نشریات آمریکایی و غیر آمریکایی نوشته است در این مصاحبه می‌گوید: پتانسیل گسترش درگیری به مناطق دیگر خاورمیانه وجود دارد. با این همه، منافع سیاسی احزاب در هر یک از مناطق (خاورمیانه)...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در بیانیه «نشست اضطراری کمیته دایمی فلسطین» تاکید شد: عاملان جنایات جنگی جنایات علیه بشریت و نسل کشی رژیم صهیونیستی به مرجع بین المللی ارجاع داده شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با سفر به باکو با مدیران سیاسی جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن گفت‌وگویی با محمد هاشمی برادر مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی انجام داده است.

وب‌گاه تابناک

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با حمایت جدی از برنامه های مدیرعامل ایران خودرو می تواند زمینه ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو طی بازه زمانی پنج ساله را فراهم کند.