جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامی واگنرها از کودتای نظامی در نیجر استقبال کرده و آن را لحظه آزادی از دست استعمارگران غربی توصیف می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در جهان مدعیان اصلاحات فقط اروپا و آمریکا شایسته برقراری روابط‌اند حتی اگر خصمانه‌ترین مواضع را علیه منافع ملی ایران و تمامیت ارضی آن اتخاذ و سخت‌ترین تحریم‌ها را بر کشورمان اعمال کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیزنس اینسایدر، رسانه غربی در گزارشی نوشت: جنگنده‌های روسی در ژوئیه سال جاری میلادی چندین بار با پهپادهای نظامی آمریکا در سوریه روبرو شدند و در نتیجه آن، دستکم در یک مورد یک پهپاد آمریکایی تا حدی آسیب دید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس تمامی کمک‌های توسعه‌ای و حمایت در زمینه تامین بودجه کشور آفریقایی نیجر را در پی کودتا علیه رئیس‌جمهور این کشور را تعلیق می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور اشاره و تصریح کرد: در دولت سیزدهم درخواست از استانداران و فرمانداران برای عدم دعوت از نمایندگان در قالب بخشنامه مطرح شد که در ادامه، نمایندگان مجلس تقاضای استیضاح از وزیر کشور را مطرح کردند.

وب‌گاه گسترش

قیمت خودرو طی روزهای گذشته دوباره کاهشی شده است. کارشناسان از آزادسازی واردات خودرو به عنوان یکی از مهمترین دلایل موج جدید ریزش قیمت خودرو یاد می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هنگامی که زائران بیت الله الحرام به میهن بازمی گشتند، از ورود یک نفر از میان 87 هزار و 550 زائر به ایران جلوگیری شد و مساله زمانی رسانه‌ای شد که سخنگوی وزارت خارجه از جلوگیری عربستان برای بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه حضور نمایندگان در افتتاح پروژه‌ها رنگ و بوی انتخاباتی دارد، گفت: تغییر مسئولان با تهدید نمایندگان عُرف مدیریتی نیست

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استفن بلنک، عضو ارشد اندیشکده «مؤسسه تحقیقاتی سیاست خارجی» در یادداشتی برای روزنامه هیل به این پرداخته که تداوم رویکرد تهاجمی روسیه در قبال غرب چه معنایی دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شیعیان آفریقای جنوبی در روز عاشورا خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع پرونده مدیرکل ارشاد گیلان در کمیسیون مطرح نشده و در دستور کار هم قرار نداشته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کودتای نظامی در کشور نیجر انتقاد کرد. «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدرت‌های حاصل از کودتا در نیجر را به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد داشت. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر، باید بدون قید و شرط یا...

خبرگزاری مهر

بعد از ارتقا روابط ایران و عربستان و چند کشور مهم غرب آسیا اکنون دامنه گسترش روابط به لیبی رسیده است، کشوری که یکی از حلقه‌های ضروری برای ارتباط گیری با آفریقاست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مباحث مربوط به مدیرکل ارشاد گیلان از لحاظ تخصصی در حوزه کمیسیون فرهنگی مجلس هست، کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورودی نداشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اراده الهی، اعتلای روزافزون پرچم و مکتب قرآنی عاشوراست و دشمنان آب در هاون کوفته و تیشه بر ریشه بی بنیاد خود می‌زنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با بیان اینکه حضور نمایندگان در افتتاح پروژه‌ها رنگ و بوی انتخاباتی دارد، گفت: تغییر مسئولان با تهدید نمایندگان عُرف مدیریتی نیست