جمعه 31 فروردین 1403

سیدرضا اورنگ: جنگ ساترا و ارشاد زرگری است / به منتقدان بابت تبلیغ آثارشان پول می‌دهند

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سیدرضا اورنگ: جنگ ساترا و ارشاد زرگری است / به منتقدان بابت تبلیغ آثارشان پول می‌دهند

پلتفرم‌ها به منتقدان بابت تبلیغ آثارشان پول می‌دهند و در حال حاضر کمبود خبرنگار منتقد مستقل به معضلی تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، سید رضا اورنگ مدرس، پژوهشگر، کارشناس و منتقد سینما ضمن اشاره به تعجیل و بی برنامگی در ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی، بیان کرد: شبکه نمایش خانگی همه جای دنیا هست اما ما بدون پیش زمینه شروع کردیم و از جنبه نداشتن محدودیت‌های تلویزیون برای آن تبلیغ کردیم.

بیشتر بخوانید:

*س_خرید خبرنگار توسط صاحبان پول‌های آلوده در سینما و شبکه خانگی_س*

اورنگ ادامه داد: هدف این شبکه‌ها مخاطب است و از طرف آنها نیز استقبال شد اما اوایل شروع این شبکه‌ها مردم با احتیاط به سمت آنها رفتند. این مدرس ضمن اشاره به مسئولان دولتی که به عنوان نفر اول این پلتفرم‌ها وارد عرصه شده‌اند، اظهار کرد: شبکه نمایش خانگی پس از تبلیغات باید محتوایی در قالب یک فرم خوب به مخاطب انتقال دهد و در حالی که با این پلت‌فرمهای جدید منتظر اتفاقات خوب بودیم اما امروز نبود این شبکه‌ها بهتر است. وی با بیان اینکه گردش مالی شبکه نمایش خانگی بسیار بالاست که وزارت مخابرات نیز از این اتفاق سود می‌برد، اذعان کرد: شرکت‌های خصوصی که مدیران دولتی رأس آنهاست طبیعتا تمام شرایط را برای موفقیت خود فراهم خواهند کرد. اورنگ از تولیدات ضعیف این شبکه‌ها سخن گفت و افزود: این پلتفرم‌ها برای مردم هدفی ندارند و وقتی مردم برای سریالی پول می‌دهند باید ارزش دیدن داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

*س_انتقام از کمیته‌های انقلاب اسلامی در سریال فیلیمو / وارونهنمایی دهه شصت با چه هدفی صورت می‌گیرد؟_س*

این منتقد سینما ضمن اشاره به تدوین قوانین جدید سازمان سینمایی که با هر بار تغییر مدیریت، شاهد تغییر آنها هستیم، تصریح کرد: هنوز یک قانون مدون برای سینما و شبکه نمایش خانگی نداریم و در حالی که در همه جای دنیا حتی هالیوود قوانین وجود دارد در ایران اشخاص خاصی هستند که اجازه انجام همه کاری را دارند. وی در ادامه گفتگو از منتقدان به عنوان چشم‌های ناظر، انتقاد کرد و گفت: منتقدان باید بالای سر همه چیز باشند تا این شبکه‌ها قدرت عرضه اندام نداشته باشند. به گفته اورنگ پلتفرم‌ها به منتقدان بابت تبلیغ آثارشان پول می‌هند و در حال حاضر کمبود خبرنگار منتقد مستقل به معضلی تبدیل شده است. وی از عدم نظارت سخن گفت و تشریح کرد: نظارت دولتی کامل نیست و مردم نیز نظارتی ندارند که منتقدان باید از طرف آنها کار نظارت را بر عهده گیرند. این کارشناس سینما در پایان ضمن اشاره به جنگ زرگری بین وزارت ارشاد و ساترا خاطرنشان کرد: در دادن مجوز تناقض وجود دارد و در حالی که مخاطب محور اصلی است، او را بازی می‌دهند و دچار سردرگمی کرده‌اند.

منبع: سایت رادیو گفت‌وگو