شنبه 1 اردیبهشت 1403

سیره امام و رهبری ناظر بر رأفت و مهربانی با مردم بوده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سیره امام و رهبری ناظر بر رأفت و مهربانی با مردم بوده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فرمان عفو رهبر معظم انقلاب، سیره ایشان در طول سال‌های گذشته بوده است.

وحید جلال زاده در واکنش به موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، گفت: موافقت رهبر انقلاب که باعث آزادی جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر و بسیاری از واجدین شرایط شده است موضوع جدیدی نیست، آموزه‌های دینی، سابقه انقلاب اسلامی و سیره امام (ره) و رهبری ناظر بر رأفت و مهربانی به عامه مردم بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه تعدادی از متهمین و محکومین در طول سال به مناسبت‌های مختلف مورد عفو رهبری قرار می‌گیرند و یا کارسازی می‌کنیم که عده‌ای در لیست عفو قرار گیرند، نشان می‌دهد که بنای جمهوری اسلامی ایران بر رأفت و مهربانی است.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول چهار، پنج ماه گذشته که اغتشاشات به جریان افتاد و تعدادی دستگیر شدند مکررا افراد توسط قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی و نظامی، با شرایط سهل و آسان مورد عفو و بخشودگی قرار گرفتند و با وثیقه‌های مختصر و محدود به آغوش خانواده‌هایشان برگشتند. این نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی با مردم خود هیچ مشکلی ندارد، هرچند برخی فریب خوردند یا توسط دشمن یا فضای مجازی آلوده و تخلفاتی را مرتکب شدند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم همچنین تصریح کرد: فرمان عفو رهبر معظم انقلاب، سیره ایشان در طول سال‌های گذشته بوده است لذا هم باید تقدیر کرد و هم به کسانی که مورد عفو قرار گرفتند، گفت که از این فرصت برای اصلاح رفتار خود استفاده کنند و بدانند که نظام جمهوری اسلامی با آن‌ها دشمنی ندارد و به آغوش ملت و کشور بر گردند و خود را در مسیر خدمت رسانی به ملت و کشور قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس