پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیگنال مهم خاندوزی به بازار طلا / قیمت سکه ریزش کرد؛ قیمت طلا بالا رفت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سیگنال مهم خاندوزی به بازار طلا / قیمت سکه ریزش کرد؛ قیمت طلا بالا رفت

اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت سکه در حالی ریزش کرد که طبق شنیده ها بازار طلا و جواهر برای پنجمین روز تعطیل است.

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار امروز چهارشنبه 6 دی ماه قیمت دلار در هرات با 49 هزار و 630 تومان بازگشایی شد که در مقایسه با روز گذشته 50 تومان پایین تر بود. اما در معاملات امروز نرخ دلار در بازار یاد شده مسیر صعود را دنبال کرد و به 49 هزار و 750 تومان رسید. این قیمت نسبت به روز سه شنبه 80 تومان رشد کرده است.

با این حال در تهران سرنوشت اسکناس آمریکایی نزولی بود. قیمت دلار در تهران روز گذشته با 50 هزار و 100 تومان تا 50 هزار و 400 تومان به فروش رسید اما در معاملات پشت خطی سه شنبه شب تا 49 هزار و 950 تومان پایین آمد. همچنین امروز هم در معاملات نقدی، دلار با 49 هزار و 900 تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی 50 هزار و 50 تومان قرار گرفت. در کنار بازار دلار، قیمت درهم که روز گذشته با 13 هزار و 720 تومان بسته شده بود امروز تا 13 هزار و 770 تومان بالا رفت.

طبق شنیده ها بازار طلا و جواهر برای پنجمین روز تعطیل است. در همین راستا وزیر اقتصاد در سومین نشست کارآفرینان ایران در سال 1402 که با موضوع جلسه پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شده بود با اشاره به تصویب یک مصوبه در زمینه استفاده از طلا برای سرمایه‌گذاری گفت: «در این خصوص فقط به یک آیین نامه نیاز داشتیم که چند ماهی معطل بود. طبق تماسی که با با بانک مرکزی تماس داشتم بانک مرکزی از تصویب آئین نامه مربوطه خبر داه است. خاندوزی همچنین گفته موج خبری کاذبی در شبکه‌های اجتماعی چرخیده بود مبنی‌بر اینکه سیاست جدیدی در دولت برای اخذ مالیات از طلا وجود دارد که با توجه به تفاهمات صورت‌گرفته در روزهای آینده شاهد حل این موضوع خواهیم بود.»

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت طلا 18 عیار در مقایسه با روز گذشته تقریباً 14 هزارو 500 تومان گران شد و به 2 میلیون و 491 هزارتومان رسید. در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد ریزش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز سه شنبه با 29 میلیون و 450 هزار تومان به کار خود خاتمه داد و در روز جاری به 29 میلیون و 350 هزار تومان رسید.

همچنین بخوانید