شنبه 31 شهریور 1403

شاخص کل بورس برای صعود توان نداشت

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شاخص کل بورس برای صعود توان نداشت

شاخص کل بورس امروز با رشد در اوایل معاملات روبرو شده و با توجه به توان کم قدرت صعود در انتهای معاملات با افزایش عرضه و اصلا مواجه شد.

شاخص کل بورس امروز با رشد در اوایل معاملات روبرو شده و با توجه به توان کم قدرت صعود در انتهای معاملات با افزایش عرضه و اصلا مواجه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با اصلاح 23324 واحدی مواجه شده و به جایگاه 2 میلیون و 298 هزار واحد رسید.

نمادهای فولاد، فملی، حکشتی، تاپیکو، کگل، پارسان و خودرو بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته و نمادهای پی پاد، خساپا، وبملت، ثبهساز، خساپا و خگستر جزو پرتراکنش های بورس تهران بودند.

همچنین نمادهای آریا، شاوان، شگویا، هرمز، زاگرس، کگهر، دی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشته و نمادهای دی، گدنا، خاور، شاروم، فرابورس جزو پرتراکنش های فرابورس بودند.

ارزش معاملات خرد عدد 13,613 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 7 درصد و نسبت به میانگین ماهانه 19 درصد کاهش داشته است. هفته‌های گذشته برآیند معاملات خرد به محدوده 20 هزار میلیارد تومان رسیده بود که در هفته گذشته با توجه به ترس سرمایه گذاران از ریزش ارزش معاملات خرد بیش از 7 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 4,746 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی با ثبت رقم 841 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 3,188 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما صندوق‌های درآمد ثابت امروز شاهد 437 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید 572 میلیارد تومان است که کاهش 324 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 769 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 383 میلیارد تومان قرار دارد.

امروز اما تعداد نمادهای منفی بیشتر از نمادهای مثبت بازار سرمایه بود به نحوی که 138 نماد مثبت، 104 نماد صف خرید، 304 نماد منفی و 94 نماد صف فروش بودند.