پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شبهه افزایش قیمت ارز شکست خورد / برای برهم زدن اقتصاد ایران، بودجه تخصیص می‌دهند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شبهه افزایش قیمت ارز شکست خورد / برای برهم زدن اقتصاد ایران، بودجه تخصیص می‌دهند

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی امروز در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، گفت: ما در معرض نفوذ‌ها و تهدید‌های مختلف سایبری قرار داریم و مصداق آن به عنوان یک تهدید اقتصادی در رشد و پیشرفت کشور است و دستگاه‌های مختلف کشور در حوزه...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی امروز در مراسم بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، گفت: ما در معرض نفوذ‌ها و تهدید‌های مختلف سایبری قرار داریم و مصداق آن به عنوان یک تهدید اقتصادی در رشد و پیشرفت کشور است و دستگاه‌های مختلف کشور در حوزه بودجه، بانک و بیمه در معرض این تهدید‌ها قرار دارند که با هوشیاری و آمادگی دستگاه‌ها، این تهدید‌ها دفع شد.

وی افزود: سایر کشور‌ها هم به این ملاحظه نیاز دارند، زیرا ذات اقتصاد جهانی امروز پیوند ناگسستی با مخاطرات نسبت به آینده دارد و اقتصاد‌ها تلاش می‌کنند اقدامات خود را به حل این مخاطرات معطوف کنند

وزیر اقتصاد گفت: در اقتصاد ایران به صورت مضاعف به پدافند غیرعامل نیاز داریم، زیرا به شکل ویژه‌ای با تهدیدات اقتصادی برای ایجاد اختلال در مسیر رشد و پیشرفت ایران مواجهیم و دستگاه‌های بسیاری در جهان بودجه می‌گیرند که بخش‌های مختلف اقتصاد ایران را دچار شکست کنند.

وی بیان‌داشت: تهدید اقتصادی یک بعد علمی و یک بعد روانی دارد و ما در هر دو بعد در صدر کشور‌هایی هستیم که موضوع چنین مخاصمات و دشمنی‌هایی قرار دارند و باید در زمینه آسیب ناپذیر شدن دشمنی‌ها نیز در صدر کشور‌های مقاوم قرار گیریم.

خاندوزی ادامه‌داد: با تلاش‌های انجام شده در دهه‌های اخیر شاهد اقدامات ارزشمندی بودیم که برای عامه مردم و جامعه قابل بازگو کردن نیست و نمی‌توان هر ساعت آماری از هجوم سایبری به شبکه‌های اطلاعاتی کشور (اقتصادی و مالی) ارائه کرد، با این حال در کمتر مواردی دچار شکست سیستمی شدیم.

وی گفت: عده‌ای با شبهه‌افکنی در مورد اینکه به عنوان مثال سال آینده نرخ ارز به چه رقمی می‌رسد، می‌خواهند در بازار القا کنند که ناامنی وجود دارد. درحالی‌که در 7 ماه گذشته از سال در این زمینه موفق نشدند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: در وقایع اخیر که در فلسطین اتفاق افتاد، عده‌ای می‌خواستند وضعیت بازار ارز را بهم بریزند اما با مدیریت دولت موفق نشدند و بازار ارز از ثبات برخوردار شد.

خاندوزی همچنین گفت: همه سازمان‌های زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف هستند تا آخر سال جاری دفترچه قرمزی از تهدید‌های احتمالی فراهم کنند و همچنین برنامه مقابله با این تهدید‌ها را بر اساس ساعت و روز مقابله با تهدید‌ها فراهم کنند که در صورت وقوع این حوادث، بدانیم ظرف چه مدت پیشگیری خواهد شد و مسیر‌های جایگزین معرفی خواهد شد تا خدمات‌رسانی به مردم دچار اخلال نشود.