جمعه 10 فروردین 1403

شرط اعزام به حج، تزریق دو دز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و به همراه داشتن تست منفی پی سی آر است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شرط اعزام به حج، تزریق دو دز واکسن سینوفارم یا آسترازنکا و به همراه داشتن تست منفی پی سی آر است

شریفی گفت: کسانی که می‌خواهند به حج تمتع اعزام شوند باید دو دز واکسن سینوفارم و یا آسترازنکا را تزریق کرده باشند و 72 ساعت قبل از پروزا تست منفی پی سی آر ارائه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی‌اصغر شریفی مدیرکل حج و زیارت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: امسال 1680 نفر در قالب 14 کاروان از استان یزد برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی پیرامون شرایط اعزام افزود: همه افرادی که می‌خواهند به حج تمتع اعزام شوند حتما باید دو دز واکسن سینوفارم و یا آسترازنکا را تزریق کرده باشند و همچنین 72 ساعت قبل از پروزا باید تست منفی پی سی آر ارائه دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد اظهار داشت: درباره تاریح دقیق اعزام هنوز به طور رسمی چیزی اعلام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود هفته اول تیرماه زمان اعزام باشد و مدت سفر نیز 27 روز خواهد بود.

شریفی با بیان اینکه دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ گونه اعزامی به حج تمتع نداشتیم، عنوان کرد: امسال نیز ظرفیت اعزام استان یزد نسبت به سه سال قبل تقریبا نصف است.

وی یادآور شد: امسال حج قرار است با یک سوم ظرفیت انجام شود و عربستان تصمیم گرفته مراسم حج را فقط با حضور یک میلیون زائر برگزار کند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه سه سال قبل بیش از 4 هزار یزدی به حج تمتع اعزام شدند، عنوان کرد: امسال در استان یزد نیمی از متقاضیانی که در سال 99 هزینه را پرداخت کرده بوند اعزام خواهند شد.

شریفی پیرامون سفر به نجف و کربلا نیز بیان کرد: روزهای جمعه پرواز از یزد و همچنین اصفهان جهت اعزام به عتبات عالیات انجام می‌شود.

وی درباره شرایط اعزام به نجف و کربلا گفت: قبلا برای سفر به عتبات نیز تست پی سی آر درخواست می‌کردند؛ در حال حاضر دیگر نیازی به تست پی سی آر نیست اما زائران علاوه بر تزریق دو دز واکسن، باید کدپاسخ سریع مرکز بهداشت (QR) را نیز به همراه داشته باشند.

انتهای پیام /