چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

شروع ناامید کننده «لامینور» مهرجویی در سه روز نخست اکران

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
شروع ناامید کننده «لامینور» مهرجویی در سه روز نخست اکران

فیلم سینمایی «لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی در سه روز نخست اکران خود در سینما‌های سراسر کشور صرفا موفق به فروشی معادل 300 میلیون تومان شد، رقمی که بدون شک برای این فیلم سینمایی شکستی سنگین محسوب می‌شود.

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی در سه روز نخست اکران خود در سینما‌های سراسر کشور صرفا موفق به فروشی معادل 300 میلیون تومان شد، رقمی که بدون شک برای این فیلم سینمایی شکستی سنگین محسوب می‌شود.

فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی یکی از سه فیلم اکران عید فطر سال جاری بود، آثاری که امید می رفت سینما را از وضعیت بد کنونی خارج کنند اما انگار این وضعیت حتی بدتر از گذشته شده است، لامینور مهرجویی با وجود تعداد زیادی از بازیگران مطرح سینما سیصد میلیون تومان را در افتتاحیه تجربه کرده است.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

این فروش اندک برای فیلم لامینور در حالی رقم می‌خورد که این فیلم تا امروز 195 سالن سینما و 817 سانس در اختیار داشته است. رقم فوق نشان می‌دهد که فیلم مهرجویی با وجود افزایش چشمگیر بلیت سینما‌ها صرفا موفق به فروش 1000 بلیت شده است.

شکست لامینور در گیشه در حالی رخ می دهد که طی سالهای گذشته فیلم های مهرجویی این مسیر را تجربه کرده است، این کارگردان سینما با وجود کارنامه درخشانش طی سالهای گذشته اثری درخشان و تاثیرگذار را به مخاطب ارائه نداده و عدم استقبال از فیلم جدید مهرجویی هم اتفاق تازه ای نیست.

لامینور داریوش مهرجویی نسبت به سایر آثارش حواشی بیشتری داشت، حواشی که از انتشار یک ویدیو آغاز شد و در انتها با انتشار یک ویدئو دیگر و اعلام وجود یک سوء تفاهم بزرگ به پایان رسید تا مهرجویی بار دیگر راهی چرخه اکران در سینماهای کشور شود.

مهرجویی بعد از فیلم اشباح پس از 6 سال با لامینور به فیلمسازی روی آورد. مهرجویی در این فیلم پس از 40 سال با علی نصیریان و عزت‌الله رمضانی‌فر همکاری کرده‌است. علی نصیریان، عزت‌الله رمضانی فر، علی مصفا، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق و رضا داوودنژاد بازیگران اصلی لامینور هستند.

این فیلم متقاضی شرکت در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نشد و بعد از جشنواره اعلام شد در اکران نوروز 1399 روی پرده می‌رود و در اسفند 98 پروانه نمایش دریافت کرد. اما شیوع ویروس کووید 19 باعث شد فروردین 99 در ایران قرنطینه اعلام شود و سالن‌های سینما تعطیل و اکران لا مینور هم به تعویق افتاد.

در اسفند 1400 با صادر نشدن پروانه نمایش جدید برای فیلم از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم، این فیلم به شکل رسمی از ترکیب اکران نوروز 1401 خارج شد و تلاش‌های تهیه‌کننده و بیانیه صنف‌های سینمایی برای نمایش عمومی آخرین ساخته آقای مهرجویی بی‌اثر ماند تا فیلم راهی اکران عید فطر سال جاری شود.

شروع ناامید کننده «لامینور» مهرجویی در سه روز نخست اکران 2
شروع ناامید کننده «لامینور» مهرجویی در سه روز نخست اکران 3