چهارشنبه 18 مهر 1403

شریعتی: مصلحت کشور را فدای یکی دو نفر که می خواهند رییس‌جمهور شوند نکنیم

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
شریعتی: مصلحت کشور را فدای یکی دو نفر که می خواهند رییس‌جمهور شوند نکنیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید مصلحت کشور را فدای یکی دو نفری کنیم که می خواهند رییس‌جمهور شوند.

به گزارش ایسنا، مالک شریعتی نیاسر در تذکری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه برخی همکاران آیین نامه را رعایت نمی‌کنند؛ در مخالفت با کلیات ثبت‌نام می‌کنند اما راجع به جزئیات حرف می زنند یا برخی مخالف ثبت‌نام می‌کنند و موافق حرف می‌زنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت شأن نمایندگان گفت: در سالیان متمادی، کشور متهم به نظارت استصوابی نادرست بوده و این که عده‌ای حقشان ضایع می‌شود در حالی که عده دیگری برای اندک پستی باید شأن خود را اثبات کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: دوستان مصلحت کشور را فدای یک یا احیانا چند نفر خارج از مجلس که ممکن است علاقه داشته باشند رئیس جمهور شوند، نکنند. سیاست های کلی انتخابات اجازه داده که مجلس به این موضوع ورود کند و مجلس هم شأنش این است که وارد شود. چرا مانع این می شوند که به شورای نگهبان و وزارت کشور کمک کنیم؟.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در اخطاری مستند به اصل 115 قانون اساسی گفت: همچنانکه آقای آصفری گفتند علی رغم این که ماده 137 در مورد طرحهای معوق ساز و کار را مشخص کرده اما دولت تا به حال در مورد این بخش از لایحه انتخابات چیزی به مجلس نداده است آنها می گویند ما لوایحی دادیم و مجلس تعلل کرده اگر برایشان مهم است لوایح را به موقع به مجلس ارائه کنند.

نوری قزلجه نماینده بستان آباد نیز در تذکری یاد آور شد: طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی انتخاب شود و شرایطی هم برای آن ذکر شده است اما در این طرح مواردی آمده که فراتر از ان چیزی است که در قانون قید شده است.

وی افزود: بین مومن و معتقد به مذهب رسمی بودن با آنچه در این طرح با عنوان بهره مندی از اطلاعات لازم در اصول دین و مذهب آمده تفاوت زیادی است و مغایرت روشن با قانون اساسی دارد. این انتظار نه از رئیس جمهور بلکه از علمای اعلام و فلاسفه است.

انتهای پیام