شنبه 14 مهر 1403

شمار فوتی‌های روزانه کرونایی‌ها در زنجان 2 رقمی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شمار فوتی‌های روزانه کرونایی‌ها در زنجان 2 رقمی شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون 797 نفر در این استان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که 11 مورد از این آمار مربوط به روز گذشته است.

دکتر پرویز قزلباش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به 32 هزار و 612 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون موارد مثبت بستری بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای پنج هزارو 383 نفر در استان زنجان به بیماری کووید - 19 ثابت شده و چهار هزارو 265 نفر بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش، آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی به کووید - 19 همچنین مشکوک را 15 هزار و 591 نفر اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر با توجه به روند تدریجی افزایش مبتلایان به کرونا در استان 700 نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که 49 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تمهیدات انجام گرفته و افزایش مراکز 16 ساعته استان، آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به 27 هزارو 229 نفر رسید که 293 مورد آن طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

قزلباش افزود: خوشبختانه با راه اندازی آزمایشگاه سوم در حوزه بهداشت که با افتتاح فاز بعدی آن در روزهای آینده به بهره برداری می رسد، میزان شناسایی کرونایی ها به مراتب افزایش خواهد یافت که امیدواریم با دریافت تست های سریع که این استان نیز جزو اولویت کشوری است، شناسایی بیماران سرپایی با حجم وسیع‌تری انجام شود.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت استان به موج دوم کرونا نزدیک‌تر شده است و ابتلا به این بیماری همچنان با شیب ملایمی در حال افزایش است در حالی که در موج دوم شیب بیماری بسیار صعودی بود اما اکنون با اقدامات انجام گرفته تسلط بر بیماری حاکم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و زنجان جزو شهرستان‌های با بروز بالای بیماری هستند که زنجان به لحاظ این بیماری همچنان در میانگین کشوری قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*