شنبه 29 اردیبهشت 1403

شناسایی 200 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شناسایی 200 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شاهرود

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی 200 مورد جدید ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 48 ساعت گذشته خبر داد..

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه مجموع آمار مبتلایان از آغاز همه گیری در زیر مجموعه این دانشگاه به سه هزار و 276 تن رسید، افزود: طی 24 ساعت گذشته تعداد 44 تن در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند و با احتساب این تعداد شمار بستری شدگان به 260 تن رسید.

وی از فوت روزانه یک تا 2 مورد بیماران کرونایی خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای دوره همه گیری تاکنون 9 هزار و 500 تن با تشخیص احتمالی ابتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده و از این تعداد 2 هزار و 700 تن بستری شدند.

چمن در خصوص ایمن سازی بدن در مقابل ویروس کرونا پس از ابتلا، گفت: بر اساس مجموعه مطالعات انجام شده، متعاقب ابتلا به ویروس کرونا بدن یک ایمنی و مقاومت نسبی برای مدت پنج تا هفت ماه در برابر این ویروس ایجاد می کند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

شهرستان های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان با جمعیتی حدود 260 هزار تن و 54 هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اکنون شهرستان شاهرود جزو مناطق پرخطر از نظر آلودگی به ویروس کرونا در کشور محسوب و در بین فهرست 43 شهرستان بحرانی کشور قرار دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز654 هزار و 936 تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 406 تن از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 36 هزار و 985 تن رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*