یک‌شنبه 15 مهر 1403

شهروندان زنجانی از انعقاد قولنامه‌های دستی در حوزه مسکن خودداری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهروندان زنجانی از انعقاد قولنامه‌های دستی در حوزه مسکن خودداری کنند

زنجان - ایرنا - رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: قولنامه‌های معاملات در حوزه مسکن باید بدون دست نوشته و چاپی باشد تا در مراجع قضایی اصالت داشته باشد بر همین اساس شهروندان از انعقاد هرنوع قولنامه دستی خودداری کنند.

سید ابوالفضل طاهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مشاوران املاک موظف هستند تا قولنامه های اجاره و هر نوع معامله در حوزه مسکن را چاپی و پرینت شده بدون خط خوردگی به مشتریان ارائه دهند.

وی تاکید کرد: قولنامه هایی که بین موجر و مستاجر، خریدار و فروشنده در بنگاه های املاک با خودکار و به صورت دستی نوشته می شود اصالت قانونی و اعتبار ندارند و در مراجع قانونی پذیرفته نیست. رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: قولنامه های بین موجر و مستاجر زمانی در مراجع قانونی و دادگاه ها اعتبار دارند که در بنگاه ها منعقد، چاپی و بدون خط خوردگی باشند. به گفته طاهری، قولنامه های چاپی دارای هولوگرام، کد رهگیری ملک و اطلاعات جامع و کاملی از ملک مورد اجاره است که در همه مراجع قضایی و قانونی پذیرفته و معتبر است. وی ادامه داد: این نوع قولنامه ها رسمیت بیشتری دارد و چنانچه هر بنگاهی اقدام به صدور این نوع قولنامه ها نکند شهروندان مورد را با شماره 33446973 اطلاع دهند. رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان زنجان گفت: صدور قولنامه های چاپی برای همه بنگاه های مسکن ابلاغ شده اما متاسفانه برخی از آنها این مهم را رعایت نمی کنند. طاهری یادآورشد: به دستور دادستانی استان زنجان باید همه قولنامه های مسکن از حالت دست نوشته خارج شده و به صورت چاپی باشد چرا که کلاهبرداری در حوزه مسکن با این روش کاهش یافته و از معامله یک مسکن برای چندین نفر خودداری می شود. وی یادآوری کرد: علاوه بر این مزیت های بیان شده در قولنامه های چاپی، هویت طرفین معامله و اصالت مسکن نیز مشخص می شود. به گزارش ایرنا، هم اکنون یک‌هزار و 207 بنگاه معاملاتی مسکن در زنجان با مجوز فعالیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*