جمعه 30 شهریور 1403

شیخ جعید: جنایت صهیونیست‌ها ماهیت آمریکایی و غربی دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شیخ جعید: جنایت صهیونیست‌ها ماهیت آمریکایی و غربی دارد

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور امام جمعه بیروت هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان به آخرین تحولات این کشور و محور مقاومت خصوصا در نوار غزه پرداخت.

شیخ زهیر جعید هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی در لبنان در ابتدای این برنامه اظهار کرد: ماهیت صهیونیست‌ها جنایت و کشتار است. آن ها از زمان تاسیسشان تنها به این اقدامات دست زدند. در این سال‌ها همیشه شاهد ماهیت این رژیم در اتکا به جنایات علیه مردم لبنان، غزه و سایر کشورهای محور مقاومت بودیم و کشتار مردم بی‌گناه موضوع جدیدی نیست.

وی ادامه داد: موضوع کشتار مردم بی‌گناه فلسطین در سازمان ملل هم مطرح شده و اشغالگران اسرائیلی به این سازمان اهمیت نمی‌دهند و اکنون می‌بینیم که از همان روز طوفان الاقصی بسیاری از زنان و مردان و بچه‌ها هدف صهیونیست‌ها قرار گرفته و کشته شده اند.

وی درباره پیجرهای منفجر شده در لبنان گفت: این پیجر‌ها تنها در دست نیروهای حزب الله نبود و در دست بسیاری از مردم عادی از اقشار مختلف مردم بود و لذا این کشتاری جنایتکارانه علیه مردم بود و صهیونیست‌ها باید برای این اقدام محاکمه شوند.

وی افزود: آن چه که در روز‌های گذشته در منطقه اجرایی شد نتیجه حمایت‌های آمریکا بود و این اقدام تنها برای صهیونیست‌ها نیست و ماهیتی آمریکایی و غربی دارد که زنان و مردان مسلمان را به قتل می‌رسانند.

علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنان خود گفت: صهیونیست ها در بحران هستند. آن‌ها شهرک‌نشین‌ها را از شمال فلسطین خارج کردند.

وی ادامه داد: اکنون ما می‌بینیم که تلفات آن‌ها بسیار زیاد شده و برای آن می خواهند فشار ها به لبنان را افزایش دهند. آن‌ها به دنبال انتقام گیری از لبنانی‌ها هستند و صهیونیست‌ها از حزب الله حس تحقیر شدن را گرفته و اکنون به دنبال انتقام گرفتن هستند.

وی افزود: مقاومت پایگاه صهیونیست‌ها را هدف قرار می‌دهد، اما صهیونیست‌ها مردم را می‌زند. آن‌ها به دنبال همه شهروندان و غیر نظامیان لبنان هستند. این دستگاه‌ها و پیجر‌ها در میان همه اقشار وجود دارد و در واقع صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی علیه مردم ابایی ندارند.

وی تاکید کرد: صهیونسیست‌ها از رسیدن به همه اهداف خود به شکست خورده‌اند و آن ها باید بدانند که مقاومت در کنار مردم فلسطین حاضر است و ما اجازه نمی‌دهیم دشمن به اهداف خود برسد.